Despre mine

(FOTO: Florin Eșanu)

(FOTO: Florin Eșanu)

Sunt născut în Sfântu Gheorghe, județul Covasna. Am absolvit Colegiul Național Mihai Viteazu din localitate și Facultatea de Psihologie și Științele Educației din cadrul Universității “Transilvania” Brașov. În februarie 2011 am absolvit un masterat în Comunicare și Relații publice în cadrul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative, tema lucrării fiind “România și românii în presă de limbă maghiară din România”.

Din 2008 scriu despre abuzurile grosolane ale administrației publice locale din Covasna și Harghita, controlată de către Uniunea Democrata Maghiara din România (UDMR) și Partidul Civic Maghiar (PCM), împotriva comunităților de români din cele doua județe. Ma puteți citi aici sau în alte publicații scrise sau online din țară și din străinatate sau mă puteți urmări din când în când la Antena 3, Realitatea TV sau România TV.

Tot din 2008 desfăsor o activitate intensa de sesizare a instituțiilor centrale ale Statului Roman cu privire la procesul de epurarea etnică la care sunt supuși românii din Covasna și Harghita de către UDMR sau alte organizații politice maghiare din România.

Am câștigat numeroase procese în instanțele din România împotriva autorităților publice locale din Covasna și Harghita controlate de UDMR sau PCM și am dovedit cu acte ilegalitățile comise de UDMR și PCM în cele două județe.

Din iunie 2014 sunt președinte-fondator al Asociației Civice pentru Demnitate în Europa (ADEC).

169 Responses to Despre mine

  1. Horia says:

    Vă felicit domnule Dan Tanasă pentru prestaţia dvs din timpul campaniei, aţi fost unul dintre cei mai activi de la ANR. Sunt cam trist din cauza scorului mic dar, ca să fim realişti, ANR nici nu a avut timp şi bani să se facă cunoscut. Pentru următoarele alegeri (eventual anticipate) poate că ar fi bine să asociaţi la numele partidului şi cunoscutul şi vibrantul mesaj „cu căciulili pă frunte” al lui Ion Hagiu din Zăbala-Covasna. Are atuul că autorul este un ţăran autodidact, vine din inima Transilvaniei, din Covasna, se potriveşte ca o mănuşă cu mesajul de demnitate naţională al ANR.

  2. UmbraSerii says:

    Domnule Tanasa,
    Imi voi lua indrazneala sa va dau un sfat: pentru ca ceea ce faceti este in cea mai mare parte unic si probabil vital pentru sprijinirea romanismului in acea parte de tara, va sugerez sa nu ramaneti singur.
    Puneti-va ca prioritate strategica recrutarea unei echipe de romani vorbitori de maghiara, eventual raspanditi in acea zona, cu aceleasi idealuri curate si aceeasi dedicare (eventual castigate in timp, daca baza de plecare crestin-ortodoxa este sanatoasa).
    Doamne ajuta !

  3. Gabriela Maria Tanasa says:

    Bunul Dumnezeu sa va aiba in paza Lui si sa va dea putere sa continuati aceasta importanta misiune !
    Stima si respect !

  4. Barbu Dan says:

    Buna ziua.Citind azi despre dvs. m-a grabesc sa va contactez in speranta ca ma puteti ajuta cu un sfat.
    In localitatea Hotarele jud.Giurgiu in care locuiesc se construieste pe~3km 2 santuri pentru colectare apa pluviala.Dar aceste santuri nu seamana unul cu altul,unul fiind de 1,6m adancime ceea ce prezinta un real pericol pentru oameni si traficul auto,santurile fiind de o parte si de alta a DJ 401.Celalalt sant are 0,600m adancime.Deci diferente intre ele de peste 1m.Am incercat sa arat acesta gresala de executie ori proiectare la nivel de prefect si presedinte Giurgiu,dar raspunsurile pe care le-am primit sunt mai mult decat evazive acest lucru spunandu-mi ca se acopera ceva.
    Va rog sa-mi spuneti daca exista o lege care obliga firma care a proiectat lucrarea sa urce pe Internet proiectul pentru a fi cunoscut de orice cetatean,intrucat finantarea este din banii publici.Cum ma sfatuiti ca pot studia proiectul respectiv.
    Ma numesc Barbu Dan si va multumesc pentru atentie.

    • Dan Tanasa says:

      Nu cunosc să existe o astfel de lege. Solicitați detalii în scris de la Primărie în temeiul Legii nr. 544/2001.

  5. Monica says:

    Daca as fi presedinte, v-as acorda Steaua Romaniei.
    Aveti o organizatie, fundatie sau asociatie catre care se pot directiona cei 2% din impozitul pe venit?

  6. h k says:

    stimate Dan Tanasă

    incep sa cred si sa ma debarasez de credinta ca, numai eu am dreptate si restul (opozitia) este mukles:)

    am citit un articol publicat pe blog,recunosc ca, am avut un puseu de tensiune dar mi-am revenit repede…

    va felicit pentru demersurile facute impotriva u.d.m.r -ului si partidelor si partiduletelor care vezi doamne ne reprezinta dar de fapt sunt un fel de “pesedeu“ in rosu-alb-verde
    ….bine am zis?:)
    am rugamintea doar, sa nu amestecati pleava cu maghiarii care nu au nici o treaba sau tangenta cu politica,revizionismul etc ca deh…..singurul lucru care ne intereseaza este sanatatea si sa avem ce pune pe masa:)
    cu bine…..herczeg kalman

    • Dan Tanasa says:

      Vă mulțumesc pentru mesaj! Sunt de acord cu dvs. Vă asigur că am combătut întotdeauna revizionismul și extremismul maghiar nu pe maghiarii de bună credință. Doamne ajută!

  7. Nea Dane , tot respectul pentru ceeace faci ! Esti mai tare ca Palinca … pe bune !

    My respect to you !

  8. Simona Tanase says:

    Buna seara, domnule profesor!

    doresc sa va felicit pentru premiul “Libertatea Presei pentru Curaj” pe care tocmai l-ati castigat si sunt convinsa ca vor urma si altele 🙂
    daca se va produce la un moment dat o schimbare in bine acasa (Sf. Gheorgehe) va fi cu singuranta meritul dumneavoastra.

    Cu admiratie, fosta dvs eleva (CNMV XII F, promotia 2008)

  9. Obs says:

    Ceea ce faceti dvs. este pur si simplu patriotism. Din cat am reusit sa va urmaresc, nu rezulta nici o frantura de extremism, dimpotriva echilibru. Cand demasti fatis revizionismul si iredentismul maghiar, nu inseamna ca esti aidoma lor. Chiar daca locuiesc in Galati, cunosc relativ bine lumea lor. Oamenii simpli din Harghita, de exemplu, sunt de toata isprava. Liderii sunt problema. Este la fel de adevarat ca uneori sunt imprevizibili, dar daca sunt pusi la punct ferm si argumentat, cedeaza.

  10. Mihai Hai says:

    Exemplar! Adica un cetatean drept de urmat. Felicitarile nu rezolva durerile. Trebuie sa fi alaturi in lupta cu adversitatile, adica uniti. Diversionistii profesionisti sunt greu de identificat si combatut, si sunt deosebit de periculosi. Imi placi Dane, sunt alaturi de tine.

  11. WOODY says:

    m-ar interesa putin conflictul de interese al lui bende sandor

  12. Anca says:

    Buna,

    Citind prezentarea dvs., imi pun si eu o intrebare (mai degraba retorica, recunosc): oare acele ilegalitati comise de autoritatile publice din Covasna si Harghita, pe care se pare ca le-ati oprit in instante judecatoresti, nu se aseamanca cu cele intalnite prin alte judete din tara?

    Cu ce se deosebesc ele de alte ilegalitati, astfel incat sa puteti vorbi de “epurare etnica”?

    Cele bune,
    O moldoveanca

    • FLORIN HORINCAR says:

      daca nu reusesti sa remarci diferenta pune ti fundu…intr un tren si fa o vizita la miercurea ciuc…..poate te luminezi……sau nu….

      • agnostica says:

        intr-adevar, este un argument convingator…poate iei parte la concursul “debate” al liceenilor, sanse de castig slabe, totusi…undeva, la capatul tunelului tau este lumina….

  13. lacrima dona says:

    Bună seara, domnule Dan Tanasă,
    dumneavoastră și celor care vă scriu cu respect.
    Printre mesajele pe care le-ați primit, unele sunt jignitoare,
    îmi pare rău. Din păcate, lipsa de argumente, combinată cu frustrarea,
    cu lipsa de educație, cu agresivitatea, cu sărăcia și, mai ales,
    cu lipsa de respect, ne fac de rușine.
    Transilvania este un teritoriu râvnit de mulți oameni, în special, datorită resurselor naturale.
    Nu întâmplător, la începutul secolului XX, au emigrat în America,
    în special, în Canada, mulți ”căutători de aur” din Transilvania. Ungaria, în original, se numește de fapt Pământul(sau Ținutul,
    sau Țara) lui Maghiar, iar limba – maghiară.
    În multe limbi, inclusiv în românește, se numește Ungaria,
    iar limba – ungară sau ungurească.
    Să fie adevărat că Maghiar și Hun erau doi frați?
    Interesant și numele de ”Ținutul Secuiesc”, numai noi îl avem,
    în România, și în această zonă se produce ceramica de Korond sau de Corund, apreciată în toată lumea.
    Astăzi, maghiarii, rumânii și secuii din România sunt cetățeni români. Suntem cetățeni români.
    N-a fost întotdeauna așa
    http://en.wikipedia.org/wiki/Sz%C3%A9kely_Land
    Cine îndrăznește să desconsidere statutul de cetățeni români al secuilor și al maghiarilor din România(ca de altfel al oricărei comunități din România) comite o gravă ilegalitate și riscă excluderea din Uniunea Europeană.
    Măcar de frică, noi, rumânii din Transilvania, trebuie să-i respectăm pe concetățenii noștri! Măcar de frică, noi, rumânii din Transilvania, trebuie să-i respectăm pe ”co-regionalii” noștri!

    La următoarea conexiune, vă invit să vizionați un film documentar
    care îl are pe Prințul Charles ca respectuos Suporter al României, în general, și al Transilvaniei, în special:
    http://www.youtube.com/watch?v=ijHBd20B6JM
    Acest documentar nu prezintă toate comunitățile din Transilvania.
    Nici romii, nici evreii, nici grecii, nici aromânii, nici polonezii… nu sunt pomeniți, iar secuii sunt incluși într-o enumerare.
    Comunitatea ebraică este una dintre cele mai vechi comunități de pe teritoriul României.
    Aceată comunitate a fost aproape în întregime distrusă în perioada celui de-al Doilea Război Mondial.
    Spre rușinea noastră, a rumânilor și a maghiarilor,
    căci suntem responsabili, în cel de-al Doilea Război Mondial,
    de deportarea și de uciderea în lagăre de concentrare a atâtor oameni nevinovați!
    De pe teritoriul actual al României, au fost deportați între 280.000 și 400.000 de evrei și 25.000 de romi și de sinti, pe care, în mod disprețuitor, mulți rumâni îi numesc și azi ”jidani” și ”țigani”. Bărbați, femei și copii, familii întregi au fost deportate și omorâte fără milă, oameni care au fost mai întâi brutal deposedați de cetățenia lor română, de pământul lor și de proprietățile lor imobiliare
    dintr-o Românie Mare. Să fim mari înseamnă să ne batem joc de cei mici?!
    Ce rușine!
    România fascistă și Ungaria horthystă au fost aliați ai Germaniei naziste în timpul celui de-al Doilea Război Mondial.
    Când ”a întors armele” România împotriva Germaniei naziste?
    Când și-a dat seama că Germania nazistă va pierde războiul!
    Rușine să ne fie, după aceea îi așteptam pe americani și pe aliații lor să ne elibereze de sub dominația rușilor extrem-comuniști!

    Uniunea Europeană de astăzi se compune din State care au fost nu o dată în război unele împotriva celorlalte.
    Nu e ușor să conviețuim, nu e ușor să locuim cum se cade,
    ca vecini pe pământul pe care strămoșii noștri s-au omorât între ei.
    Nu știu cine este Jack Garmise, am înțeles că era un alergător,
    am găsit pe net un citat de-al lui: “You can’t go back and make a brand new start, but you can start now and make a brand-new end.”
    Părerea de rău pentru răul comis, de antecesorii noștri sau de noi,
    părerea de rău și rușinea fac parte din acest nou început.
    Cu respect,
    Lacrima Dona

  14. lacrima dona says:

    Bună ziua, domnule Dan Tanasă,
    dumneavoastră și cititorilor dumneavoastră.
    Mărturisesc că nu am fost niciodată în județele Covasna și Harghita, am auzit însă de ospitalitatea oamenilor și de frumusețea peisajului. Renumită este și ceramica de Korund, ceea ce îmi amintește zicerea unui Maestru, a unui Rabin: ”Folosește-ți nobilul vas astăzi, mâine ar putea fi spart”. Poate trăi marea comunitate transilvană fără micile comunități care o compun?!
    Câți dintre noi știm că Bela Bartok s-a născut în Transilvania,
    pe când această regiune era în Imperiul Austro-Ungar,
    și că a suferit discriminări după 1918, când Transilvania a devenit
    o regiune în România? Și rumânii transilvăneni au avut de suferit discriminări din partea maghiarilor transilvăneni.
    De multe ori, din nefericire, conflictele dintre cele două comunități românești – astăzi, rumânii și maghiarii din Covasna și Harghita sunt cetățeni români – au ajuns ”la cuțite”.
    Cu consecințe dezastruoase.
    Am găsit un clip, se numește ”No need to argue”
    http://www.youtube.com/watch?v=MEaxoSMUgXI
    și ne amintește cât de important este să comunicăm unii cu alții.
    Ca să nu ne pierdem,
    unii pe alții.
    Cu respect,
    Lacrima Dona

  15. lacrima dona says:

    Bună ziua, domnule Dan Tanasă,
    dumneavoastră și cititorilor dumneavoastră.
    Mărturisesc că nu am fost niciodată în județele Covasna și Harghita, am auzit însă de ospitalitatea oamenilor și pentru frumusețea peisajului. Renumită este și ceramica de Korund, ceea ce îmi amintește zicerea unui Maestru, a unui Rabin: ”Folosește-ți nobilul vas astăzi, mâine ar putea fi spart”. Poate trăi marea comunitate transilvană fără micile comunități care o compun?!
    Câți dintre noi știm că Bela Bartok s-a născut în Transilvania,
    pe când această regiune era în Imperiul Austro-Ungar,
    și că a suferit discriminări după 1918, când Transilvania a devenit
    o regiune în România? Și rumânii transilvăneni au avut de suferit discriminări din partea maghiarilor transilvăneni.
    De multe ori, din nefericire, conflictele dintre cele două comunități românești – astăzi, rumânii și maghiarii din Covasna și Harghita sunt cetățeni români – au ajuns ”la cuțite”.
    Cu consecințe dezastruoase.
    Am găsit un clip, se numește ”No need to argue”
    http://www.youtube.com/watch?v=MEaxoSMUgXI
    și ne amintește cât de important este să comunicăm unii cu alții.
    Ca să nu ne pierdem,
    unii pe alții.
    Cu respect,
    Lacrima Dona

    • FLORIN HORINCAR says:

      dunga in mongolia. rabdarea noastra se apropie de limita.

    • Tavi says:

      Doamna Lacrima, comunicare si dialog, dar va rog si eu ceva: NU mai folositi cuvantul “rumânii”, care-i jignitor pentru români, pentru simplul motiv ca nu-i corect pt a se referi la poporul român, care este format, prezent si stapan pe tara lui de acum 2000 de ani. Faptul ca, in galopul cailor, alte populatii migratoare/rapitoare au descalecat pe aici, nu schimba cu nimic acest fapt. Eu consider ca România ar trebui sa primeasca despagubiri (sau macar sa-si ceara scuze in mod public) de la statul vecin si prieten, Ungaria, din mai multe motive, printre care enumeram:
      – exploatarea bogatiilor solului si subsolului timp de sute de ani, ca natiune asupritoare;
      – atrocitatile comise de trupele generalului Horthy asupra populatiei romanesti din Transilvania. Va rog consultati aceasta pagina pt edificare: https://ro.wikipedia.org/wiki/Masacre_%C3%AEn_Transilvania_de_Nord,_1940-1944
      – sustinerea unor elemente extremiste maghiare, si instigarea la ura inter-etnica, facuta pe fata de catre autoritatile maghiare;
      – etc, etc.
      Eu sustin dreptul la dialog, dar am pretentia, normala de altfel, ca dialogul sa se desfasoare in limba oficiala a tarii in care traim. Din pacate, nu putine sunt cazurile in care acest lucru nu este posibil, pentru ca pe “unii” nu-i intereseaza studiul limbii române. Si asta-i grav cucoana. E acceptabil pt un român plecat la munca in Italia sau Anglia sa nu-si insuseasca limba tarii gazda, dar e total inacceptabil pt un cetatean român sa nu cunoasca limba oficiala a tarii. Statutul de cetatea român vine si cu responsabilitati si obligatii doamna, nu numai cu “drepturi” care contravin legii fundamentale in stat. Si pana la urma, poate vor reusi sa modifice si constitutia, ca mai nou legile par sa fie nishte vorbe in vant, modificate dupa cum trag unii vanturi, scuzati expresia, dar indiferent de ce vor spune acestea, adevarul istoric va ramane neschimbat, cu toate tentativele de modificare a lui care se duc.

      • Dan says:

        Doamna foloseste cuvantul rumani ca sa creeze o egalitate intre toti cetatenii romani , asa cum ii vede dansa , adica in Romania sunt romani , formati ( 🙂 ) din rumani, secui, tigani ( cu rom ) si altii . Pe urma , poporul roman este aici dintotdeauna , nu doar de 2000 de ani ! S-au mai schimbat denumirile , s-au mai schimbat granitele , dar poporul roman, in fiinta lui , a ramas . Poate de aici vine analogia roman – raman !

  16. Flaviu says:

    Felicitari Dan pentru munca pe care o depui!

  17. ROMAN Minoritar in secuime says:

    Limba română o duce greu, valorile și simbolurile românești o duc greu in asa-zisul Tinut Secuiesc. Dacă legea spune că la biroul de relații cu publicul trebuie să se vorbească și în limba minorității, astăzi s-a ajuns la următorul fapt: nu există nici un angajat român în primării. Românii sunt minoritari în această zonă, nu au niciun cuvânt de spus, în timp ce maghiarii controlează practic toată administrația, și nici vorbă să ne dea măcar jumatate din drepturile pe care le au ei, ca minoritate națională. Toate drepturile lor de minoritari le-au transformat aici în privilegii. Este un permanent dispreț față de însemnele statului român.
    Nu vin niciodată la sărbătorile românești, nici măcar la Ziua Națională. La întâlnirile și taberele lor se intonează la început imnul Ungariei și niciodată cel românesc. Steagul Ungariei si cel al Tinutului Secuiesc sunt arborate pe institutiile administrative. Cu siguranță nu le aud cei care comentează de la cele sute de kilometri depărtare, din Capitală, care atunci când vin în Harghita o fac să se îmbrățișeze cu liderii maghiari, vorbind la rândul lor despre așa-zisul Ținut Secuiesc. Un nou protocol ne mai trebuia. Halal politicieni avem.
    Va sustin si aveti tot respectul nostru pentru in ceea ce faceti.

  18. Ioan C. says:

    Toata stima pentru efortul facut, Domnule Dan Tanasa.
    Din pacate nu se face primavara cu o randunica, iar cea mai mare parte a Romanilor nu sunt randunici. 🙁

  19. Dinu says:

    Ma simt mandru ca sunt roman cand citesc articolele dumneavoastra, descoperind blogul astazi.
    Aveti sustinerea mea morala, desi cred ca aveti nevoie de mai mult.
    Cu respect,
    Un roman din nordul Europei.

  20. Dan Tanasa says:

    Va salut cu multa caldura domnule Dan Tanasa din indepartata italie si nu numai ca ne cheama la fel ci cred ca gandim la fel,pacat ca abia acum v-am descoperit.Oricum aveti toata sustinerea mea.Ascult in fiecare seara Antena 3 si in seara aceasta am vazut ce s-a intamplat la Targul Secuiesc cu romanul ce a avut curajul sa recunoasca public adevarul ca acolo este pamant romanesc,astfel am dat peste blogul dumneavoastra. Felicitari pentru tot ceea ce faceti,voi fi cu ochii pe dumneavoastra sa va sustin si sa va sprijin daca va fi nevoie. DAN

    • Ion Hoinaru says:

      .Eu de fapt vreau sa-l intreab pe domnul Dan Tanasa din Italia, daca cumva a absolvit facultatea de matenmatca si fizica la Bucuresti. daca da, in anul unu (1950-19510 am fost colegi de grupa. daca nu, mii de scuze. Oricum ar fi raspunsul dvs. eu va urez multa sanatate, noroc si voie buna.
      .Dar pentruca nu stiu exact cine va citi aici, ma adresez si domnului Dan Tanasa, din Romania (Covasna pare-mi-se). Domnule Dan, mi-a sosit un mesaj despre tradarea naționala incercată de USL prin comisia de revizuire a constituției Romaniei. Foarte bine zis, dar jos cred c-ați uitat să dați 3 linkuri. Eu de ex am vrut sa vad compozitia acelei ciomisii de revizuire a constituției și nu merge link-ul. Daca vreți, poate mi-l trimiteți la [email protected],ca.
      .Vă felicit pentru această curajioasă activitate de susținerea valorilor românești, în zona bâțntuită de maghiari și secui. Păcat că nu aveți prea mulți susținători. Eu unu, sunt 100% alături de dvs, deși sunt cam departe de acea zonă fierbinte.
      Ion Hoinaru -Vancouver

  21. Doru Lese says:

    Apreciez onestitatea dumneavoastra.V-am scris o singura data pe e-mail si ati facut imediat corecturile de rigoare.Putini oameni fac asta in ziua de azi.Va multumesc.La multi ani.

  22. Iulian says:

    Salutari din Arad.

    Tot respectul.

  23. Decebal Savu says:

    Dane, tine o tot asa! este nevoie de oameni care sa traga un semnal de alarma, pt ca ce se intampla in asa zisul “Tinut Secuiesc” este un lucru grav

  24. Belmustata says:

    BRAVO DAN, TINE-O TOT ASA !

  25. Mircea says:

    Curtea Europeană a Drepturilor Omului (CEDO) a decis, joi, că instanţele din Estonia au procedat corect amendând Delfi, unul dintre cele mai mari site-uri de ştiri din ţară, care a fost dat în judecată pentru comentariile anonime ofensatoare vizând un articol.http://www.mediafax.ro/cultura-media/cedo-a-decis-site-urile-sunt-responsabile-legal-pentru-comentariile-lasate-de-utilizatori-11497903

  26. BOTA ILIE says:

    https://www.facebook.com/tamas.annamaria.3/about

    Echipa paramilitara in judetul Harghita.
    Si spuneau că nu este adevarat.

    • Tibor Gelu says:

      Pe naiba trupe paramilitare…..:)))))))))))

      Tu n-ai auzit bre de AIRSOFT…:D

      Un fel de pac-pac, pentru oameni mari, cu arme cu aer comprimat şi mici bile din plastic (3-4 mm grosime)…

      Sunt şi o grămadă de echipe “paramilitare” româneşti în sportul ăsta…:D

      Să dai o căutare pe google cu AIRSOFT ROMANIA şi sa vezi ce găseşti acolo…:))

    • Nicolae Tosa says:

      Ma omule esti dus cu pluta… Uite-te la numele meu sa vezi cine-ti vorbeste. In trupa asa zisa “paramilitara” ma joc si eu in weekendurile mele libere. Pe fata o cunosc personal, si iti garantez ca nu reprezinta un pericol pentru siguranta nationala si nici personala a vreunei persoane indiferent de etnie. Dai din gura, ca n-ai ce face….
      Nici nu stiu de ce ii scriu unui ignorant ca tine. Poate iti dai seama ce prostii scrii, fara cunostina de cauza.
      Si acum putina cultura generala (daca stii ce-i aia). Imaginea Anamariei e facuta in timpul unui sport care se numeste airsoft. Ceva asemanator paintball-ului. Baga si tu in Goagal, vezi ce-ti da, poate data viitorae nu te mai faci de rahat. Hai… inapoi in banca ta.

    • Salutare!
      Conduc si eu o astfel de grupare “paramilitara”, tot in judetul Harghita. Sa clarificam putin lucrurile.
      Suntem jucatori de airsoft, un sport care nu are nici o legatura cu politica, sentimentele patriotice, convingeri religioase,etc. De aceea, ar fi fost datoria ta sa te documentezi putin, inainte de a abera. Nu cred ca este corect sa acuzi, fara sa dai un search pe goagal, in mai putin de 2 minute aveai raspuns la intrebari.
      Dar probabil e mai avantajos asa, pentru ca sigur vor fi destui care vor pune botul la ce ai spus tu. Probabil ca scopul tau este de a dovedi cu orice pret ca romanii din Harghita si Covasna o duc extrem de rau, sunt discriminati si persecutati. Nu stiu care e situatia in Sf. Gheorghe, dar romanii din Harghita pe care ii cunosc eu nu s-au plans niciodata ca ar fi discriminati sau persecutati in vre-un fel. Si multi dintre ei provin din judete din Moldova sau Oltenia. Poate ca motivul pentru care nu au avut probleme este ca au un nivel de inteligenta mai ridicat ca al tau. Sau poate nu, si motivul este ca la voi sunt alte circumstante.
      Dar consider ca ar trebui sa ai intelepciunea sa incerci sa indrepti greseala, si de a reveni cu scuzele cuvenite. Pentru ca gestul tau face rau tuturor jucatorilor de airsoft, indiferent de nationalitate.

      • Dan Tanasa says:

        La faza cu ”românii din Harghita nu sunt discriminați” aberezi tu. În rest sunt de acord cu tine.

      • Vlad says:

        Bai nea’ Caisa…Toth sau cum ‘ti mai zice, dumnitale cred ca ti-or troznit camarazii de “arme” vreo craca de oarece in capatana ori ai alunecat la impactul cu vreo substanta maro prin padure si te-ai izbit de vreun pietroi. Oricum efectele secundare is foarte vizibile…numai gura si creierul splat cu sapun Cheia poate-poate te-or mai drege, caci cu moare de curechi ba.
        Nea’ Tothuta, eu sunt un ROMAN nascut si crescut pana la o anumita etate in municipiul Miercurea-Ciuc, din parinti transilvaneni (i importanta precizarea) si bunci asisderea. Mi-am facut studiile si am trait toata viata mea in Transilvania si prin asta is oare cumva indrituit sa apreciez ca esti un mincinos patetic. Ar trebui sa-ti fie rusine de elucubratile pe care le afirmi. Cum ba’ poti spune ca ROMANII nu-s discriminati in Harghita si Covasna? Sigur n-ai avut parte de vreo lobotomie? ceva scurtcircuit la creieru’ mataluta? Oricum, pentru citititorii respectabili ai domnului Tanasa i de mentionat faptul ca exista sate intregi, pe teritoriul Romaniei, in judetul Harghita unde is ROMANI MAGHIARIZATI, cu nume ROMANESTI, care isi spun ROMANI dar care nu mai stiu aproape nici un cuvant in dulcele grai, inclusiv Duminica la Biserica, popa face slujba in ROMANESTE iar translatorul le traduce enoriasilor in maghiara. Si…mataluta spui ca nu-i discriminare (ba pe-a ma-tii!).Concluzia i ca sic-ul vostru i nume de hartie de buda, scuze am vrut sa spun buda-pesta. Hai sictir, baci Toth!

  27. tgmuresanca says:

    ce ne facem Dane cu steagurile astea din TgM??le-ai vazut si tu…

  28. Emil says:

    Tot respectul pentru activitatea dumneavoastra, in interesul Romaniei ! Din Bucovina, toate cele bune.

  29. Luca Paul says:

    Sunteti un ADEVARAT ROMAN si va stimez ! Mi-as dori sa vad tot mai mult romani patrioti care iau atitudine .Va sustin in tot ceea ce faceti! Mult succes in continuare si sa auzim numai de bine.
    Cu deosebita consideratiune Luca Paul

  30. Respect! Ai sustinerea mea 100%!

  31. sic says:

    Esti un sobolan putrezit,ce mai vrei sa te laud,oricum singur no sa apare acest coment pe siteul tau ,hai acasa copile sa te imbratisam putin,vlah inputit!!

    • Roman says:

      Draga domnule sic….dupa cum reiese din mesajul tau esti un analfabet si un anti-roman. presupun si ungur….mesaj pt voi toti: mergeti in ungaria sa vi se dea tot ce va doreste inima Romania e a romanilor si a minoritatilor care convietuiesc in armonie. mars in ungaria. sper ca in curand romanii se vor ridica in piciore….si atunci sa vezi ce imbratisari. orice are o limita…punct de ruptura. Traiasca Romania Mare! moarte tradatorilor si dusmanilor! indiferent de rasa!

      • cobra says:

        CORECT. NU VA TINE NICI DRACU CU FORTA IN ROMANIA. VREI SPITALE,SCOLI, INSTITUTII PUBLICE IN LIMBA MAGHIARA ….DU-TE IN UNGARIA DOMNU’ SIC…SI SA VI INAPOI CAND TE VOM CHEMA NOI. SOBOLAN ESTI TU SI TOTI CEI CARE ATI INVADAT SI OTRAVIT ACEASTA TARA.

    • Toti romanii says:

      Domnule Sic,
      Daca nu va place in Romania, puteti sa plecati unde credeti ca va este patria. Daca inca mai credeti cu tarie ca aici este patria Dumneavoastra, atunci va trebui sa traiti romaneste, in Romania, ca roman.
      Stiu ca frustrarea e desul de mare, dar asta e situatia din pacate pentru Dumneavoastra si alti frustrati.
      Succes!

    • cobra says:

      Daca insisti, vin eu in locul lui Tanasa ….sa ne imbratisam…../ idiotule, iar daca nu esti roman, du-te si fa pe desteptul in sic….

    • Magda Zotescu says:

      Distinse Domnule Sic ! Postarea dumitale merita distribuita in grupul de Dialog romano-maghiar ! Asa, asa, nu ca ai insemna ceva in lumea asta , dar esti un exemplar reprezentativ al ungurilor din Romania ! Dar noi, romanii , nu va luam prea mult in seama, pentru ca nu contati ! Doar ata… cat sa nu calcam pe voi !

  32. Mit says:

    BRAVO stimate domn.
    Dumneata faci mult mai mult decat face guvernul si presedentia Romaniei.
    V-am ascultat azi pe Antena 3 si mi-ati demonstrat ca sunteti un bun roman. Tineti-o tot asa. Aveti si sprijinul meu de la Timisoara.

    • Dan Tanasa says:

      Mulțumesc frumos!

      • Marian Mihailoca says:

        Sunt de acord cu poziția dvs. exprimată azi la Antena 3.
        Nu sunt un pesimist dar situația de la noi din țară este perfect ilustrată de Constantin Tănase: „Pleacă ai voștri vin ai noștri noi rămânem tot ca proștii”.

      • Dinu says:

        Hello Dan,

        La profilul meu pe facebook gasesti dovezi istorice (REALE) multiple despre istoria Transilvaniei, ca si de unde au migrat ungurii incoace, dacii existand de mult aici, din ere deja pierdute de mult in negura timpului.
        Enciclopedia Dacica (cea adevarata! caci sunt multe aiureli pe net cu numele asta) o gasesti la mine pe facebook, cautand profilul meu (Dinu Costel Linta), Enciclopedia avand deocamdata numai 4 albume (2 compelte cu 300 de poze fiecare + documentatii vaste, si inca 2 abia incepute dar si acolo docimentatii destul de vaste).
        Cand mai am timp din cand in cand mai tot postez.
        Sunt sigur ca vei gasii acolo argumente valabile pentru munca ta.
        PS: Documentatiile mele nu sunt postate amatoristic, sub forma de opinei goala personala (fara baza/surse) cu cu link-uri la sursele respective.

        regrads,
        Dinu
        (Holland)

  33. ciprian says:

    Este nevoie de semnatura olografa sau semnatura electronica, cand trimit un email si doresc sa fiu informat?.
    Cererea se adreseaza Directorului, Primarului sau Catre primaria….?

    Multumesc mult!

    • Dan Tanasa says:

      Semnătura olografă nu e obligatorie. Cererea se areseza institutiei, reclamatia conducatorului institutiei.

  34. ionel says:

    Felicitari si respectul nostru pentru ceea ce faceti. Am aflat despre acest blog de la replica data de dumneavoastra la Tusnad domnului Stan. Ne bucuram ca existati va sprijinim moral si daca ne solicitati si in alt mod. Va felicit inca o data pentru curajul de care dati dovada si va dorim multa sanatate si fericire.

  35. ionel says:

    Felicitari, sprijin moral si de alta natura daca va fi cazul. Am aflat de dumneavoastra si de acest blog de la comentariul facut la adresa lui Stan la Tusnad. Ma bucur ca existati, vom fi alaturi de dumneavoastra si va felicitam inca o data, va dorim multa sanatate.

  36. Andrei D. says:

    In Romania traieste poporul roman care nu permite un afront al unei minoritati; acesta trebuie sa respecte Romania, pe romani si legile fara sa ceara favoruri speciale sub pretextul ca sunt discriminati.
    Nu Romania are nevoie de minoritati ci ele au nevoie de Romania, sa le primeasca, sa le ofere adapost, locuri de munca si hrana.
    In Romania traiesc doar Romani!
    Sa iti aperi tara se numeste PATRIOTISM. Ma bucur ca mai exista romani adevarati patrioti. Nu stiu cati constientizeaza ca trebuie sa ai CURAJ sa faci ce face D-l Dan. Eu unu nu stiu in aceiasi situatie daca as putea da dovada de atata ambitie, curaj, putere de lupta.
    Respect!

  37. Mă bucur că am ajuns pe acest sit!
    Mă aflu de 4 ani în Grecia – Thessaloniki.
    Această experienţă, mi-a oferit posibilitatea să privesc România dintr-o perspectivă diferită. Şi când spun “diferită”, mă refer la cu totul altceva decât “idilică”. O perspectivă mai complexă, cu mai multe nuanţe.
    Mă pregătesc să revin în ţară. Pentru cât timp?
    Ceea ce am citit aici, îmi oferă o imagine destul de clară: pentru o vreme!
    Începe să îmi devină din ce în ce mai limpede un fapt:
    României îi lipsesc adevăraţii ambasadori!
    Am fost foarte supărat pe Emil Cioran când am citit despre “orgoliul de naţiune mică” şi m-a deranjat felul în care s-a dezis de România.
    Constat că după multe decenii, amărăciunea lui e încă o realitate foarte palpabilă în România…
    Voi reflecta îndelung asupra utilităţii revenirii mele în România manelelor şi parlamentarilor cu diplomă de absolvire a grădiniţei “Tagma cum laudae”, vorba unei gazete de scandal, care reprezintă România de azi…

    • Ana says:

      The Hungarians
      It is also true that the Hungarians of today look European. But their
      roots are Mongolic.

      From Britannica :(Languages of the world)
      “Racially the Uralic people present an unhomogeneous picture.In
      general they may be considered a bland of Europeans and Mongoloid types,with the more western groups(especially the Hungarians,Baltic-Finnic and Erzya Mardvin
      groups) being strongly European and those of the Urals primarily Mongoloid”.
      From ” De Administrado Imperio”by Constantine Porphyrogenitus
      (Byzantine Emperor,950AD)
      “These eight clans of the TURKS(Hungarians) do not obey their own
      particular princes…,They have for their first chief the prince who comes by succession of Arpad’s family…”
      From “The Mongols” By Jeremiah Curtin
      “Five groups of Mongols have made themselves famous in Europe:The
      Huns with their mighty chief Attila,the Magyars,The Turks or Osmanli,the
      Mongol invaders of Russia…”
      From “The Decline and Fall of the Roman Empire” By Edward Gibbon.
      “The(Hungarians) are distinguished by the Greeks under the proper and
      peculiar name of Turks, as descendants of that people who had conquered and reigned form China to the Volga (referring to the Mongols)”.
      Gaspar Heltai (1490?-1574) Transylvanian Saxon writer and Painter
      “The Huns, who we call now Magyars, when they lived in Scythia they were all hunters” At 373 they started to fled from Scythia and arrived to Pannonia where they settled near the river Tisza”
      Mahmud Tercüman’s codex. He wrote to the Turkish sultan Suleiman the first at 1543 AD.
      Tercüman gave us a very detailed history how the Huns became Magyars, how they invaded Europe and how they settled to Pannonia later on in a second wave. He gave us direct continuity between Attila and later kings of Hungary, who he consider as one royal dynasty, and its exactly what the older codexes wrote about.
      From “The Cambridge Medieval History” edited by J.H.Hussey.
      “The form ovyypoi,from which are derived the various names current to
      this day among the people of Europe(Old Church Slavonic,UGRI;
      Russian,VENGRI;German,UNGARN;English,HUNGARIANS;French,HONGROIS;Italian,UNGHERESI,and so on)comes from the Turkic ethnic name ONOGUR meaning
      TEN OGUR”
      From “The Thirteenth Tribe” by Arthur Koestler.
      “We also hear of a fearful encounter which St.Cyril, the Apostle of
      the Slav,had with a Magyar horde in 860,on his way to Khazaria.He was
      saying his prayers when they rushed at him luporum more ululantes-HOWLING IN
      THE MANNER OF WOLVES”.
      From “Britannica”(Languages of the world).
      “Recent study indicates that it is posible to speak of a Uralic
      racial type,an intermediate stage between the European and the Mongoloid,the
      basic features of which are medium-dark to dark hair and eye
      colour,relatively small stature and often a concave bridge of the
      nose”.
      From “Britanica” Hungarian.
      “The proto-Hungarians were apparently an ethnic blend of
      Ugric(Mongoloid) and Turkish peoples living in western Siberia…The Hungarians were
      the scourge of Europe,raiding as far afield as Bremen,Orleans and
      Constantinople(the English word OGRE-a men eating man,hideous cruel
      man,is a corruption of HUNGAR,attests to their notoriety).
      From “1000 years of Hungary” By Emil Lengyel.
      “(Hungarian) Folklore speaks about NIMROD the giant,who had two
      sons,HUNOR and HAGAR.The former was the ancestor of the HUNS,and MAGOR was the ancestor of the MAGYARS.”
      “The experience the Magyars left with the Western world was so
      traumatic that even generations later people form the West saw the Hungarians
      as apocalyptic monsters. Bishop Otto of Freysing spoke of the exterior of
      the Hungarians as ‘ferocious’ at the time of the Crusades :(Their eyes
      are sunken,their stature is short,their behavior wild,their language
      barbarous,so that one can either accuse fate or marvel at divine
      patience for having permitted these monsters the possession of an enchanting
      land)”.
      From “History of Hungary” By Denis Sinor
      “Though, geographically speaking, of European origin, the Hungarians
      who settled in the Danube valley were spiritually and materially,
      Asiatics, and belonged to the great Central Euroasiatic cultural family whose
      members lived dispersed form the Danube to China, from Persia and
      India to the Arctic. The Hungarian bows and arrows…were of exactly the same
      type as those used in Central Asia. As nomadic peoples generally do, the
      Hungarians disliked towns, and even houses, to which they preferred
      tents. According to Otto von Freisingen, as late as the middle of the
      twelfth century, summer and autumn were still spent under tents”.
      “It is, however quite certain that the Mongoloid type was well
      represented among them (Hungarians), and that they were, on the whole, of rather
      short stature, with short legs, bowed through continuous riding”.
      From George Kedrenos (12th century).
      (Describing the events which took place in 895).
      “The Emperor had sent the Patrician Skllerous to the Turks WHO were
      CALLED Hungarians (Oungroi) to convince them to cross the Danube and attack the
      Bulgarians…” (At this time the Hungarians used to live somewhere near Bug river,in
      a place called Etel-Kuzu).
      From John Zonnaras (12th century).
      (Describing the events of 895).
      “The Emperor convinced the Turks who lived near Danube and who ARE
      CALLED Hungarians (Oungroi) to start war against the Bulgars”.

      Ahmad ibn Rustah (Xth Cent AD). Persian explorer and geographer

      “The Magyars are a race of Turks and their leader rides out with 20,000 horsemen and this king is called k.nd.h and this name denotes their king, for the name of the man who is actually king over them is ĝ.l.h and all the Magyars accept the orders of their ĝ.l.h in the matter of war and defense and the like.”

      • Magda Zotescu says:

        De ce scri in engleza, Ana neni ? N-o prea “rupi ” in romaneste, asa-i ? Ce urat se poarta statul asta Roman cu voi…

    • slabu says:

      cred ca prima pagina spune totul despre tine. din 4 butoane unul este Despre mine iar al doilea Altii despre mine. Mai lipsesc butoanele Ea dspre mine, Ei despre mine, Bosimanii dspre mine, etc.

  38. Victor says:

    Daca am avea putin mai mult din gena sirbeasca si mai putin din cea mioritica
    ungurii nu si-ar mai permite porcariile cunoscute si mi se pare de necontestat

    Un profesor de istorie sârb din Voivodina, aflat zilele trecute la Satu Mare, a transmis redacţiei o reacţie pe marginea articolului “Afront adus românilor pe bani europeni”, apărut în numărul din 4.12.2012 al Gazetei de Nord Vest. Reproducem integral textul transmis de profesorul sârb Miodrag Stanojevic:

    “Mă numesc Miodrag Stanojevic, sunt sârb din Vojvodina şi profesor de istorie în Novi Sad. Aflându-mă într-o călătorie către Ucraina, am zăbovit trei zile în urbea dvs., bucurându-mă de ospitalitatea unui vechi prieten şi a familiei sale. Menţionez că vorbesc fluent limba română deoarece am copilărit într-un sat mixt vlaho-sârbesc.
    Ştiind că sunt profesor de istorie şi bun cunoscător al revizionismului unguresc, amfitrionul meu mi-a arătat articolul “Afront adus românilor pe bani europeni” apărut în ziarul Dvs. Totodată mi-a relatat câteva evenimente recente de acest gen:
    – fenomenul Csibi Barna, un degenerat care îşi permite să dea foc în centrul României unei păpuşi reprezentând un erou naţional al românilor (n.r. Avram Iancu), autorităţile române ignorând acest gest.
    Vă propun un exerciţiu de imaginaţie: Ce s-ar fi întâmplat dacă:
    – un român ar fi dat foc la Budapesta unei păpuşi reprezentându-l pe Kosuth Lajos
    – un turist german ar fi incendiat la Tel Aviv o păpuşă reprezentându-l pe David Ben Gurion (n.r. primul premier al Israelului) sau pe Golda Meir (n.r. de asemenea premier al Israelului)
    – un ungur din Vojvodina ar fi incendiat la Novi Sad o păpuşă reprezentându-l pe Milos Obilic, eroul naţional al sârbilor de la Kosovopolje.
    Meciul Steaua – Ujpest de acum 3 ani: la intrarea în România, suporterii unguri aflaţi în tren au afişat “Transilvania aparţine Ungariei”, iar pe stadionul Steaua din Bucureşti au afişat românii = ţigani. Acelaşi scenariu:
    – ce s-ar fi întâmplat dacă Ujpest ar fi jucat la Beograd cu Partizan sau Steaua Roşie. Oare ar fi avut curajul ungurii să afişeze mesajele “sârbii = ţigani sau Vojvodina aparţine Ungariei”? Nu, nu ar fi îndrăznit, iar dacă ar fi fost atât de tâmpiţi să o facă, în aceeaşi seară ar fi cinat în Infern.
    De ce îşi permit asta în România? De ce nu îşi permit acelaşi lucru în celelalte ţări unde au minorităţi maghiare şi revendicări revizioniste, adică Slovacia, Serbia, Ucraina? Simplu, pentru că ei ştiu (aşa cum au menţionat în “Traseul Legendelor Sătmărene)” că românii sunt “un popor paşnic, binevoitor şi primitiv” şi, completez eu, un popor “imbecil de tolerant”. Totodată ei ştiu că slavii (din Slovacia, Serbia, Ucraina) nu sunt aşa. Şi nu îşi permit.
    Afirm cu tărie că nu există nicăieri în lumea civilizată o ţară care să acorde atâtea drepturi unei minorităţi alogene cum acordă România minorităţii maghiare. Şi totuşi nu vor fi mulţumiţi niciodată, sâcâindu-vă perpetuu (ca un ţânţar în miezul nopţii) cu aceeaşi pretenţie imbecilă: autonomie. Tupeul lor se manifestă şi prin faptul că ei consideră ca fiind similară pretenţia lor de autonomie teritorială în România cu cea a catalanilor din Spania, ignorând cu bună ştiinţă marea diferenţă: catalanii sunt băştinaşi în Spania, pe când maghiarii sunt alogeni asiatici în România.
    Gazda mea mi-a spus că, pe lângă “valahi puturoşi” maghiarii vă mai numesc şi “mămăligari”. Îşi permit asta în ţara voastră. Sunt derutat şi confuz, neputând înţelege cum este posibil să nu existe în rândurile poporului român, “paşnic, binevoitor şi primitiv” un profesor de istorie altruist care să explice ungurilor ABC-ul istoriei lor efemere:
    – în anul 700 sunt menţionaţi în cronicile coreene ca fiind nişte nomazi primitivi care jefuiau prin nordul Coreei şi estul Chinei
    – în 896, şapte triburi maghiare şi trei triburi de turci khazari, fugărite din stepele Asiei de către pecenegi, se stabilesc în Panonia (locuită atunci de slavi, valahi, avari, germanici), în total 225.000 de nomazi sub conducerea lui Arpad. Prima lor preocupare după stabilirea în Panonia a fost jaful (logic). Incursiunile lor sângeroase s-au desfăşurat în toată Europa ajungând până în Spania, până când Otto I cel Mare i-a umilit la Lechfeld în 955.
    – Ştefan cel Sfânt (997 – 1038) unifică triburile ungureşti şi îi creştinează. Totodată începe şi procesul de maghiarizare agresivă a populaţiilor din jur: germanici, valahi, slavi, acest proces fiind de fapt esenţa strategiei de supravieţuire a acestui mic popor migrator asiatic în Europa. Personalităţile proeminente ale istoriei lor nu au fost unguri: Matei Corvin, Petofi Sandor (Petrovici Alexandar – sârb, părinţii lui nu cunoşteau limba maghiară), Kosuth Lajos – slovac, precum şi majoritatea regilor Ungariei. În 1910 un istoric maghiar recunoaşte că doar 10% din unguri sunt urmaşii celor şapte triburi maghiare stabilite în Europa în 896, restul fiind populaţii maghiarizate de-a lungul timpului (valahi, germanici, slavi). De fapt cum ar putea un ungur blond din zilele noastre să fie urmaşul cetelor mongoloide venite în Europa în secolul IX?
    Ceea ce trebuie accentuat este faptul că începând de la Ştefan cel Sfânt şi până la dispariţia regatului ungar în 1526, Transilvania nu a făcut parte niciodată din regatul ungar, fiind întotdeauna voievodat autonom.
    – Înfrângerea de la Mohacs din 1526 în faţa turcilor şi cucerirea capitalei Buda în 1541 are ca urmare dispariţia de pe harta Europei a regatului ungar. Partea occidentală a Ungariei este anexată de Imperiul Habsburgic, iar restul, inclusiv Buda, devine paşalâc turcesc. Transilvania rămâne principat independent sub suzeranitate otomană.
    – După respingerea asediului otoman asupra Vienei (1683), Imperiul Habsburgic ocupă teritoriul fostului regat ungar şi Transilvania, anexiuni recunoscute prin tratatul de la Karlowitz (1699).
    – În 1849 Kosuth Lajos proclamă Ungaria stat independent, dar intervenţia habsburgică şi ţaristă înăbuşă această pretenţie.
    – În urma pactului dualist din 1867, Ungaria devine regat în cadrul imperiului Habsburgic (numit din acel moment imperiul Austro-Ungar), având constituţie proprie şi o oarecare autonomie.
    – În 1918, în urma înfrângerii din primul război mondial, imperiul Austro-Ungar se destramă, Ungaria devine stat independent iar Transilvania alege să se unească cu România.
    Trebuie să subliniez imbecilitatea revizioniştilor unguri. Cum pot susţine că Transilvania a aparţinut Ungariei 1000 de ani, când regatul Ungariei a dispărut din 1541 până în 1867, perioadă în care a fost paşalâc sau provincie habsburgică, în timp ce Transilvania a fost voievodat autonom de la Ştefan cel Sfânt (997 – 1038) până în 1699 când devine provincie austriacă (ca şi Ungaria de altfel). Deci Transilvania şi-a pierdut independenţa în 1699 şi a aparţinut până în 1918 Imperiului Habsburgic, nicidecum Ungariei (care din 1526 până în 1867 nu a existat).
    – În 1940, în urma Dictatului de la Viena, o parte a Transilvaniei este cedată (pentru prima dată în istorie) Ungariei. Până în 1944, când revine României, ce fac ungurii în Transilvania? Ce ştiu mai bine: ucid valahi şi evrei, consideraţi rase inferioare. Gena lor asiatică i-a ajutat pe unguri să devină cei mai zeloşi executanţi ai teoriilor rasiale naziste, golind practic Transilvania de evrei. În perioada 1940 – 1944, timp în care s-a aparţinut Ungariei, populaţia evreiască de aici a scăzut cu 90%, marea majoritate fiind trimisă de către autorităţile maghiare către lagărele de exterminare naziste. La fel s-au purtat şi în Serbia odată cu invadarea alături de germani a Iugoslaviei în 1941.
    În încheiere, ca să sintetizez relaţia dintre băştinaşii valahi şi alogenii unguri, îmi îngădui un scenariu: un ungur pribeag bate la uşa unui valah. Acesta, ospitalier, îl primeşte în casă. Îi întinde masa, oferindu-i ce are mai bun în cămară. Ungurul, în timp ce se ospătează, pune ochii pe nevasta valahului (frumoasă, bineînţeles) considerând că ar fi normal ca după ospăţ valahul să îi ofere şi un desert, adică nevasta. Indignat de faptul că după ce s-a săturat, valahul nu-i oferă şi nevasta, ungurul îi trage o palmă zdravănă valahului şi încă una. Înainte ca mămăligarul să se dezmeticească, ungurul fuge pe uliţă strigând din toţi rărunchii: săriţi oameni buni, că mă omoară valahul, sunt o victimă.
    Aşa că, valahi, fiţi înţelegători şi daţi-le şi nevasta, dar vă avertizez că nu le va ajunge. Următoarea lor dorinţă va fi casa voastră.

    • grasu says:

      o mica corectura la fraza:
      – în 896, şapte triburi maghiare şi trei triburi de turci khazari, fugărite din stepele Asiei de către pecenegi, se stabilesc în Panonia ………..

      in cronica lui anonymus scrie ca au venit 7 triburi cu totul, 4 de unguri si 3 de turci (nu kazari, astia au venit mai tarziu, turci de religie mozaica). un trib numara la vremea respectiva 10.000 de persoane. deci cam 40.000 de unguri au venit intr-un spatiu populat de cca 2 mil. de vorbitori de romana in Campia Panonica (unde existau romanii – adica teritorii unde se vorbea latina vulgara) si inca 1,5 mil in Transilvania. iar termenul de maghiar este o inventie facuta pentru a creea confuzie in lumea civilizata, maghiarii reprezinta vorbitorii de maghiara, deci unguri dar si popoarele cucerite, sarbi, romani, slovaci, ucrainieni si o gramada de tigani. asia si-au sporit numarul si formuleaza cereri false.

      • Ana says:

        Citeste Chronica Moldovei
        Spune clar ca Romanii Catolici persecutati de Romanii Ortodocsi li s-au dat neveste Unguresti si ghiceste ce limba vorbea copii

  39. Ionel Zlate says:

    Buna. Moldova te saluta si iti ureaza sanatate si succes in ceea ce faci. Imi pare rau ca nu am gasit blogul tau mai devreme. Poti sa bifezi pe raboj inca un cititor fide incepand de azi.

    Sa auzim doar de bine!

  40. Vlad says:

    Servus, Dane!

    Te felicit si iti urez sa ii faci si pe cei din restul Romaniei, sa inteleaga cu adevarat ceea ce vor acesti alogeni.Maghiarii chiar daca sunt un popor muncitor, is invatati de mici sa ne urasca si de aici vine intelegerea faptului ca multi dintre ei desi persoane educate sau mai putin, judeca asa de medieval cand i vorba de romani.
    Sunt un roman nascut la Miercurea-Ciuc si mie dor sa aud romaneste mai des cand merg pe acolo.Am morti si rude apropiate in acel oras.
    Mie dor sa aud o romana transilvana ca la Toplita si p-acolo. Oare cu slovacii de ce nu le merge ca la noi???? Romanu’ nu piere!

    Respect,
    Vlad

  41. ion says:

    Felicitari si izbanda in ceea ce faci!!! Eu, noi cei de la Cluj te sustimen.

  42. liviu733 says:

    Frumos a scris unguru’ “frate”.i-am citit de 2 ori postarea.Jos palaria prietene…expui bine si la obiect cu argumente logice si istorice.Mi-ar fi placut sa te am prieten chit ca sunt de cealalta parte a baricadei.Si chiar daca Ungaria este in multe privinte peste Romania…asta nu-‘nseamna ca ne vom da la o parte .Si vom lupta.

  43. Aurelian Siion says:

    Suntem alaturi, d-le Dan Tanasa! Sa avem succes impreuna!

  44. Foxcrawl says:

    “Hats off to you” si mult succes. Aveti sustinerea a multora dintre romani.

  45. rony says:

    Mult succes domnul Dan!

  46. Adrian says:

    Succes in demersurile tale. Sa privesti insa problema in ansablul ei. Tensiunile romano-maghiare sunt doar o unealta, scopul e destramarea Romaniei si ungurii sunt doar pioni in aceasta piesa regizorul nu. E destul de greu ca trebuie sa te lupti atat cu pionii “unguri extremisti” cat si cu pionii “guvernanti romani corupti” care cu buna stiinta nu intervin in rezolvarea conflictului.

  47. ROMANUL says:

    TOT RESPECTUL !!!

  48. sphetnik says:

    Salut prietene. Sunt profund indignat de apariția manualului scris de acel grup de hortysti. Felicitări pentru proiecte și calitatea acestora. Iți doresc numai bine și succes în continuare.

  49. octavian says:

    Felicitări prietene. Felicitări pentru proiectele tale și mesajele pe care le transmiți. Astăzi am citit articolul cu privire la imbecilitatea aia de manual al secuilor. Mi-am informat prietenii și toți s-au arătat indignați de ce au putut scrie acești hortyști. Suntem alături de tine.
    Un grup de români din Brăila.

  50. Ioan Ion says:

    O intrebare daca permiteti 😉

    Puteti sa mentionati din “numeroasele procese castigate” cateva, va rog frumos fiindca in arhiva judecatoriilor si tribunalelor din judetele Harghita si Covasna sunt cu zecile numai cele pierdute de domnia dumneavoastra. In cazul in care nu prea va castigati procesele va rugam noi cetatenii care traim in Romania si nu in alte tari sa lasati ca instantele sa poata sa lucreze la cazuri care char au nevoie sa fie “rezolvate” si nu irositi banii contribuabililor.

    Va multumesc si multa sanatate!
    Un Roman din Romania

    • Dan Tanasa says:

      :))))

    • mihai tunaru says:

      DOMNULE IOAN ION (DACA ASTA E NUMELE ADEVARAT, DESI MA INDOIESC} …DOAR ATIT VREAU SA VA SCRIU ….”AMICE ESTI IDIOT…”

    • Adrian Sterpu says:

      D-le Ioan Ioan …nume pur romanesc …numai numele..ca restul ….nu are importanta cate procese sunt pierdute sau castigate ..important este ca cineva lupta pentru ceea ce crede si gandeste …cat despre utilizarea altui steag decat cel national……pe teritoriul Romaniei ……seamana cu o crima adusa umanitatii. Majoritatea care mai traiesc acolo sunt nascuti pe teritoriu romanesc …..sunteti ROMANI…. cat despre secui….Oare cineva vreodata va acordat atatea cat ati primit de la Romani? Care Ungaria Mare?…cand erati impreuna cu austrieci in imperiu?..maine o sa vina Berlusconi sa ceara jumatate de Europa in numele imperiului roman …sau turcii ceallalta jumatate….sau marocanii 2/3 din Spania si acolo au stat 800 de ani. Pe ce lume traiti…spalati-va pe fata dimineata cu apa rece si treziti-va si spuneti multumesc ca sunteti sanatos…..

    • vali says:

      Chiar ca bati campii IOANe, daca nu observi importanta demersurilor de apararare al populatiei romane asuprite, terorizate, lipsite de libertatea de miscare, de discriminare religioasa, canibalism cultural roman, inrobite prin tentativa de exprimare a identitatii locuitorilor maghiari, fata de problemele furtului la nivel mare si a bugetelor fara fond care dispar la Bucuresti cu exceptia investitiilor aduse la MAI (jandarmerie, lociunte politiste)si a bisericilor (BOR)din jud. Cv.
      Cine te crezi omule? Tu vezi ca zi ce trece viata locuitorilor romani va fi mai grea? Uita-te la slujbele ocupate si la apartenenta etnica a celor care obtin la deconcentrate si agentii salarii peste nivelul mediu de trai… la putinele favoruri primite de catre cei care se muta in zonele atat de periculoase, de putinii de jandarmi si politisti care abia au munca in regiune… Ce vor face acesti oameni maine, poimaine daca maghiarii nu vor mai fi “periculosi”? Lasa odata fabricile goale dupa era Ceausista, nu ne trebuie munca. Ne ajunge putina paine si circ non-stop. Pai daca si din circ se castiga frumusel, de ce sa mai muncim si sa ne batem capul cu progresul? Prost sa fii, noroc sa ai? Asa-e D-l Dan? Numai bine si sanatate in activitatea d-voastra oriunde v-ati afla. Si va rog din suflet nu ascultati pe IOAne, care bate campii despre prioritatile unui ROMAN adevarat, oriunde (in Spania, Canada, Alaska…etc)s-ar afla pe pamantul asta drag mostenit de stramosii nostrii daci si romani.

  51. Cip says:

    Bravo pt aceasta initiativa si cat mai multe incurajari ca sa poti continua.

    Eu sunt roman cu unele radacini maghiare (deci 25% maghiar) din Satu Mare, un alt judet unde, chit ca am si eu partea de maghiar, am avut de luptat cu conducerea UDMR-ista a judetului. Mie mi s-a refuzat un post la titularizare intr-o scoala maghiara pe motiv ca nu sunt maghiar, desi am dovedit ca pot vorbi maghiara la fel de bine ca orice maghiar. In fine, pierederea lor mi-am spus, insa nu mi se pare normal ca in Romania de azi sa se faca asemenea discriminari pe fata.

    Ceea ce e cel mai deranjant e ca nu putem convietui in aceasta tara omeneste. Nimeni nu cere ungurilor sa se considere romani, sau viceversa, ci pur si simplu sa recunoastem existenta celuilalt si sa-l tratam ca egalul nostru.

    Si da, asta e toata facatura de partide care au stiut sa alimenteze orgolii dupa modelul “divide et impera”. E totusi pacat ca toata secuimea se lasa manipulata in asemenea hal. Mie mi se pare de-a dreptul patetica conditia de a fi secui in Ardeal… cei din Ungaria nu te considera niciodata egalul lor, iar in comunitatea din Romania refuzi sa te integrezi… Repet, a te integra nu inseamna nicidecum sa renunti la propria cultura, poate chiar dimpotriva, a o promova si mai bine. Eu unul sunt mandru si de identitatea mea romana, si de ce am mostenit de la predecesorii mei maghiari. Am invatat sa iau din fiecare ce e mai bun si sa o consider o sursa de imbogatire personala, nu de dezbinare.

    Dar e oribil cum pot fi starniti maghiarii din Transilvania impotriva romanilor. Si ca, din pacate, Biserica este si ea foarte vinovata de situatia actuala. Manipularea aceasta trebuie sa se termine odata pentru totdeauna. Imi dau insa seama ca e foarte greu sa ii ceri celuilalt sa faca ceva in acest sens, asa ca cel putin eu imi propun sa tratez romanii si maghiarii asemenea. Poate daca fiecare ar face acest lucru individual, s-ar putea vedea efecte importante.

    • Pr. Iustin says:

      Puteti specifica si care biserica ?

      • vali says:

        Ce parere aveti, exista oare o limba care e a diavolului? Unii cred, si afirma, ca limba maghiara e a diavolului? Ma gandesc… oare toti ceilalti nu pot fi ispititi?

  52. frate says:

    Buna Dane! nu ne cunoastem, dar inclin sa cred ca am ajunge prieteni, daca ne-am cunoaste, avem cam aceeasi varsta, gandim nationalist amandoi. Vreau doar sa-ti spun de ce activitatea ta nu va atinge nicioadata telul dorit.
    M-am nascut in Oradea in 1980 intr-o familie maghiara. Daca este sa luam pur biologic, sunt doar 75% maghiar, restul din mine e armean, roman, neamt, si poate si evreu. Cat despre familia si micromediul in care am crescut si m-am socializat, sunt 100% maghiar. Vecinii – Berti bacsi, Rozsika neni- primii oameni care i-am cunoscut erau maghiari, carora doar documentele date de statul in care traiau erau romanesti.
    Familia imi pot deduce pana in sec 16 in Ardeal. Tatal meu pastreza si astazi acea piele de caine pe care un rege maghiar de atunci au acordat drepturi de nobil familiei mele. Biblia familiei, tiparita in 1701, este in limba- ai ghicit- maghiara, nu latina, nu romana. De Ziua Mortilor , cand mergeam in cimitirul Rulikowsky din Oradea, mai uitam in monumentele funerare in jur, scria si scrie si astazi: ‘nyugodjek bekeben’ peste tot.

    Apropo, tu unde mergi de ziua mortilor, Dane? Ceva imi face sa cred ca nu in cimitirul din Sfantu Gheorghe. Desigur , asta nu inseamna cu nu ai fi binevenit in acel oras, daca ai accepta faptul ca oamenii din jurul tau au o cultura diferita, vorbesc o alta limba si au alte obiceiuri.

    Dane – in Ardeal maghiarii niciodata n-au fost venetici. Puteti spune orice: ca maghiarii l-au asuprit pe romani, ca maghiarii au comis atrocitati impotriva romanilor (fapt valabil si invers), ca in 1918 taramul pe care voi il numiti Ardeal si noi Erdely era majoritar romana.
    Terenurile pe care le-am mostenit pe teritoriul Romaniei de astazi apartineau bunicilor mei, si nu am cumparat de la romani.
    Singura exceptie este terenul pe care se afla casa mea din Cluj, cumparat de la un veteran de razboi, care probabil in WW2 tragea in unguri cu pusca iar pentru asta statul roman trebuia sa-l recompenseze cu terenuri si cu alte chestii.

    Tre sa intelegi Dane, ca centrul oraselor din Nordul TRansilvaniei au si o sa aiba un caracter german sau maghiar accentuat. Putinii turisti straini, care vin aici , vin pentru orasele intemeiate de sasi, Brasov, Sighisoara, Bran, si nu vin pentru Targoviste sau Alexandria. La fel si in Cluj, acei f putin turisti, care vin, se uita la statuia lui Matei Corvin de 100 ani, la catedrala catolica de 600 ani, si la cimitirul Hazsongard, si nu la Avram Iancu (15 ani si de o valoare artistica contestata si de romani!) sau la catedrala ortodoxa, (80 de ani). Cladirile, centrele istorice acum apartin unui stat administrat de romani, iar cu titlul de proprietar vin si obligatii: sa le conservati si sa adaugati alte valori la ele -subdezvoltarea majoritatatii oraselor Transilvane si statuia lui Avram Iancu arata ca la ambele mai aveti ce lucra.

    Dane , civilizatia romana in Ardeal este f tanara in comparatie cu celealalte civilizatii. Prima mea amintire ca si student, la o Universitate cu predare in limba romana, era in 1998, cand un profesor, de etnie romana dupa nume, a inceput sa vorbeasca ca da, Universitatea Politehnica din Timisoare isi sarbatoreste a 90-lea ani de existenta, dar universitatile din Praga, Leipzig, Viena au existat deja de 6 secole.
    Si da, Dane, prima universitate din Cluj din anii 1580, era fondata de catolici, si nu de ortodocsi.
    Cand dobitocul de Funar incerca sa puna un tabel jignitor despre maghiari la fiecare colt de strada, stia de ce face: pentru ca centrul Clujului este plin si astazi cu tabelele puse de maghiari, care comemorau istoria lor , si nu a voastra.

    Cu toatea astea cred ca ai fi de acord cu mine Dane, ca dupa civilizatia germana si maghiara acum este timpul civilizatiei romane in Ardeal.

    Dar te rog f mult Dane, pe tine si pe ceilalti romani ca si tine, care spuneti ca iubiti tara asta si va place de administratia romana, sa faceti ceva prin care sa dovediti ca ati meritat acest petec de pamant de sub soare, in loc sa tot afirmati la fiecare minut ca noi am fost aici inaintea voastra, ca noi suntem daci, etc, voi ati venit din Asia.
    Unde sunt semnele acestei civilizatii Dane? La autostrazile existente doar pe hartii? La faptul ca 60% din romani umbla si astazi in fundul gradinii pentru nevoi fiziologice? La vecinii din strada mea, din Cluj, care pana in 2008 nu aveau baie in casa? La tolerarea cersitului, la anunturile ghicitoarelor din ziare? La construirea unor biserici ortodocse la fiecare colt de strada, care nu se termina nici in 20 de ani? La acceptarea unui guvern, unde pana si ministrul de invatamant a copiat? Unde e Dane elita natiunii romane , ca Ilie Nastase,Ion Tiriac, Nadia Comaneci, sa-l educe pe boul -roman si maghiar- de pe strada, sa nu mai arunce peturi si caciucuri in parauri? Stii cine mi-a zis sa arunc gunoiul strans de mine in parau cand am stat cu cortul in muntii Bihorului? Padurarul.

    Ca sa vreti Dane, ca oamenii din Secuime sa se lase de cultura lor maghiara, ar trebui sa faceti din faptul de a fi roman un brand. Daca a fi cetatean elvetian, american sau suedez automat iti confera niste chestii pozitive, a fi roman inseamna sa fi asociat cu hoardele de cersetori din Europa, si cu o tara despre care un Occidental stie cam cat stim noi despre Georgia. Imi pare rau Dane, dar Ungaria este deasupra Romaniei in foarte multe clasamente internationale, incepand de la PIB/locuitor, HDI, km autostrazi, turisti straini, (cand vezi urmatoarea statistica cu turistii straini care au vizitat Romania, nu uita sa scazi cei un milion de pelerini maghiari si catolici de alte natii, care vin pe pamantul romanesc si ortodox al Ardealului de Rusalii la Miercurea Ciuc.)

    Activitatea voastra nu va avea niciodata rezultatul scontat Dane. Cei 700.000 oameni din Secuime nu vor deveni romani niciodata. Ca sa scapati de problema asta, caci voi numiti o problema, trebuia sa renuntati in 1918 la Secuime. Acum cu tentativele voastre de asuprire, ca o comunitate nu are dreptul sa-si arboreze steagul ei, veti ajunge ca acesti oameni doar ca sa se impotriveasca se vor numi maghiari, si asta va ramane asa, in veciul vecilor.

    Cine te crezi tu si ceilalti, sa interziceti asta? Trebuie sa va reconsiderati pozitia voastra, altfel veti fi suflati mai incolo de vantul istoriei ca ceva praf.

    • Dan Tanasa says:

      Ești cel puțin patetic! Te pretinzi superior dar nu ai atâta demnitate încât să-ți dai numele! Ăi fi tu nobil maghiar dar aici ai dovedit că ești fricos ca un șobolan!

    • Martinica says:

      Sunt parti in care ai dreptate clar. Dar trebuie sa facem distinctie pana la urma intre ceea ce e vremelnic si ceea ce e statornic. Vreau sa zic ca daca Romania e acum in unele privinte mai prejos decat Ungaria, au fost si momente in care am fost cu mult deasupra ei. Deci istoria oricarei tari are suisuri si coborasuri. Mi se par aiurea argumentele de genul “n-aveti autostrazi, deci noi suntem mai buni, ca avem”, cum mi se par si certurile pe teme de fotbal in fiecare campionat, ca si cum ar fi ultimul. Un campionat care an de an o ia de la capat: anul asta castiga o echipa la anul alta, asta e! Teoretic, daca azi am avea autostrazi peste tot, am fi mai buni decat Ungaria pt simplu motiv, ca fiind o tara mai mare am avea mai multi km chiar si la mai putine autostrazi, ca numar! Si, mai devreme sau mai tarziu asa o sa fie!
      Un alt fals argument pe care il tot aud sunt orasele in care predomina, vezi Doamne!, constructiile germane (Deutschland uber alles!) sau maghiare. Pai da, uitati sa ziceti ca nobilii daco-romani au fost obligati sa se maghiarizeze sau li s-au confiscat pamanturile si averile, cand ati cucerit Ardealul. Uitati sa ziceti ca li s-au interzis romanilor construirea de biserici din piatra sau caramida (de unde toate bisericile din lemn, perisabile). Si uitati sa ziceti ca li s-a interzis romanilor asezarea in orase. Si li s-a interzis infiintarea de scoli superioare. Si acum veniti sa spuneti ca nu avem urme in orase si n-am avut facultati etc. E adevarat, noi am fost in sate, in codrii seculari, acolo unde eram si pe vremea romanilor, unde ne refugiam si de turci sau mai tarziu de comunisti. Eram cu radacinile adanc infipte in pamantul tarii, alaturi de acesti frati codrii si oricat ati cautat sa ne “defrisati” n-ati reusit.
      Dar sunteti ilustrarea perfecta a culmii nesimtirii: impingeti baba pe scari si apoi o intrebati unde se grabeste!

    • IQ100 says:

      Bine scris, argumentat , uneori obiectiv. Dar cam pe langa obiect. Activitatea lui dan tanasa nu era sa afirme prioritatea, superioritatea sau legitimitatea culturii romane in Ardeal/Erdely. Ci sa lupte cu purificarea etnica intreprinsa de maghiari. Percep replica ta in alt registru: noi suntem mai buni, mai vechi, mai culti, mai civilizati. Bun, si? Atunci de ce trebuie sa faceti purificare etnica ? Nu profesionala sau culturala, vezi postarealui Cip, maghiar 25% , respins la angajare, nu ca n-ar fi stiut maghiara , ci ca nu era maghiar. Vezi, aici incep contrazicerile. Accepti multiculturalitatea (excluzand componenta romana) a Ardealului, dar 25% maghiar nu e suficient.

    • Cristi says:

      da, corect spui, dar gandeste-te prosperitatea ungurilor si a nemtilor pe spatele cui sa facut…? da, Viena, Buda… etc au universitati, vechi, cu traditie, dar romanul cand si cum sa-si faca cand nu a avut dreptul nici la o minima scolarizare in limba lui!! da vorbesti de biserica catolica, biserica care a fost impusa romanilor, si spui ca se fac biserici ortodoxe la tot coltul! romanii nu au avut dreptul sa-si faca biserici de piatra, doar de lemn ca sa poata fi aprinse si au fost aprinse marea majoritate de catre Bucow in 1761!… si multe altele care nici nu mai am rabdare sa ti le mai enumar. daca vrei sa fi obiectiv si sa vezi adevarul, cerceteaza, invata, dar sunt convins ca sti dar nu vri sa recunosti. deja mie sila cand ma gandesc prin cate au trecut URMASII DACILOR din cauza urmasilor poporulu hun! lup in piele de oaie ce esti….

    • grasu says:

      cand va vede lumea marsaluind cu cai, cu steaguri si sulite ce fel de investitor credeti ca mai vine in secuime??? n-as avea nimic cu steagul secuiesc daca el n-ar fi dublat imediat de steagul ungariei. si sunt sigur ca romanii le-ar acorda ce autonomie vor secuilor daca n-ar fi ungaria alaturi sa-si bage coada si sa urmareasca teluri revizioneste. si de unde naiba ai scos cifra de 700000 pentru secui? la targu mures si cluj ungurii se uita dispretuitor la secui iar cele doua judete harcov au fiecare cca 200000-300000 de locuitori, cele mai depopulate din tara. in astia sunt si romanii dar si nenumaratele sate de tigani din jurul Miercurei Ciuc. concluzia: daca n-ar fi iredentismul ungariei manifestat foarte activ si vizibil, te asigur ca cei 1-200000 de secui autentici ar putea sa-si puna steag la fiecare gemulet si sa-si faca ce organizatie doresc. ce dovada mai buna ca serviti scopurilor iredentiste ale ungariei doriti decat faptul ca s-au declarat la recensamant doar cateva sute de secui, restul s-au declarat maghiari.

    • gigine popescu. says:

      As dori sa iti spun in primul rand ca, confuzi lucrurile.

      1- Romanii simpli cetateni, nu sunt de accord cu faptul ca nu avem autostrazi. Dar asta tine de conducerea tarii, si app de cand UDMR a fost la guvernare mereu de ce nu au facut autostrazi ei in Covasna Harghita si Mures?? macar acolo sa fie autostrazi facute si asa ati arata ca voi puteti face mai mult decat noi.

      2- Romanii nu incearca sa ai transforme pe maghiarii in romanii sau sa isi piarda cultura lor, noi respectam toate minoritatiile din Romania.

      3- Romanii nu cer ca minoritatile sa iubeasca, drapelul, sau imnul tarii. Ceea, ce noi vrem este sa nu jigneasca nimeni simbolurile nationale, nu trebuie sa le iubeasca, ci trebuie sa nu le jigneasca. Crezi ca este prea mult?? Sincer sa fiu nu am vazut ca zonele in Romania unde traiesc maghiarii sa fie lumea mai bogata decat in alte zone, in 20 de ani harghita, covasna, mures singurele diferente au fost: Steagurile voastre, etc. Nimic mai mult. Iar comparatia pe care o faci ca Ungaria este desupra Romaniei datorita, PIB, Turistii,etc. DA, asa este. Dar asta nu are legatura cu nimic, Sasi care mai sunt in Romania nu au zis niciodata ca vor autonomie si tot ceea ce voi vreti: Si ghice ce?? Sasi care provin din tara lor GERMANIA este mai sus decat Ungaria dar nu au avut pretentii ca voi niciodata. Hai te rog, sa traim impreuna unii cu altii fara probleme. Si sa respectam simbolurile nationale. Multumesc

    • Gheorghe Lazarescu says:

      Inducerea sentimentului de inferioritate este una din metodele folosite de maghiari inca din evul mediu pt. a-i descuraja pe români sa-si ceara drepturile.

  53. lala says:

    Nu ai mentionat despre tine cine te plateste!

  54. cata says:

    -nu te lasa niciodata intimidat de cei care vor sa te opreasca din ce faci , tine minte , le e frica de tine , daca ar exista mai multi ca tine in tara nu am mai lasa pe oricine sa ne conduca! Romania e o tara minunata , cu oameni minunati , dar din pacate sa reusit “spalarea” pe creier a romanului cu minciuni , promisiuni si cacaturi televizate ! cred ca e timpul pentru dovedirea minciunilor si trezirea romanului!!

  55. alexandra says:

    Bună seara domnule Dan Tanăse.În primul rând doresc să vă felicit pentru determinarea de care da-ți dovadă în ceea ce privește problema Ținutului Secuiesc. In ignoranța mea, consider că cea mai mare parte a poporului român nu realizează ,asa cum nici eu nu o faceam daca nu aprofundam ceva mai mult problema,gravitatea acestei situații.Fiind studentă a unei cunoscute Universități din Romania, pot spune ca despre problema aceasta nu se discută mai deloc, iar daca se discută se ajunge la concluzia că autonomia Tinutului Secuiesc este doar o utopie, un vis care nu se va realiza niciodată. Pe deoparte însă vedem cum peste noapte această zonă devine din ce în ce mai independetă, mai străină, pierzând și puținele elemente românești pe care le avea. Dată fiind această situație , mulți dintre noi nu înteleg cum ar trebui sa reacționeze. Ne întrebăm dacă putem sta liniștiți cu speranța ca cineva se va ocupa în mod concret de această problemă sau va fi nevoie și de vocea poporului, de sprijinul și manifestările pacifice ale tinerilor studenți și nu numai. Prea puțină lume vorbește de problema asta și doresc să cred ca autonomia „Tinutului Secuiesc” este și va rămâne o utopie, un moft care nu se va realiza niciodată. Dumnezeu să vă ajute astfel încât dorința de a lupta pentru românii și minoritățile care sunt sigură ca nu doresc o asemea grozăvie, să nu vă abandoneze niciodată.

  56. Dumitru says:

    Va felicit pentru faptul ca a-ti reusit sa demascati adevaratul ideal al UDMR si PCM pentru judetele in care isi fac treburile murdare! Am urmarit emisiunea de la Antena3 a domnului Gaadea si sincer iti spun ca am suportat cu greu aroganta si balivernele indrugate de Tamas! Ma bucur pentru emisiune,deoarece sunt multe zone ale tarii in care romanii nu cred, cand le povestesti ce vor conducatorii UDMR sau PCM !Satisfactia a fost si mai mare deoarece interlocutorii romani precum si participantii din cadrul emisiunii au reusit sa-l faca sa-si arate arama pe fata! Este greu sa traiesti in tara ta ,intr-o zona, in care ca sa te angajezi, sa fii conditionat sa stii limba maghiara! acest fapt se intampla doar in Covasna si Harghita! Felicitari! Si as dori sa-mi exprim frustrarea pe care am avut-o in clipa in care personajul maghiar a incercat sa manjeasca numele Domnului profesor Lacatusu!!! Un om care incearca ,ca si dumneavoastra sa MENTINA VIE FLACARA ROMANISMULUI IN ACESTE JUDETE!! Va multumesc

  57. Nicu says:

    Felicitari pentru tot ce faci! Am citit stirea despre tricolorul pus peste acel panou dar poza n-am gasit-o nicaieri decat la tine pe blog.
    Tine-o tot asa!

    • Dan Tanasa says:

      Mulțumesc Nicu!

      • Mitica says:

        Felicitari domnule Dan,si eu am trecut prin cursurile faultatii de psihopedagogie Bv,cu domnul prof T.Palasan

        Te rog sa sezizezi pe mai departe ilegalitatile si masacrul facut de doamna Keresteli Irma,timp de 15 ani,a decimat profesorii,romani si a promovat slugi,nulitati profesionale chiar in institutia inspectoratului,se afla tot de atatia ani,si alti,nazisti,ca Farcas Csaba pe disciplina sportiva,iar cadrele de origine romana au fost marginalizate si rolul lor minimalizat,insa cheia e doamna Nagy Erika,inspectoare de resurse umane care a contribuit ca si functionar cheie,in repartitii,transferuri,titularizari..la eliminarea romanilor din posturi,si ocuparea acestora cu maghiari,deoarece acestia considera ca au competente mai inalte si sunt bilingvi,adica numai buni de predat,indobitocit copii romani.

        Pe de alta parte trebuie sesizat DNA si ANI,privind incompatibilitatea doamnei Irma,care este in acelasi timp consilier judetean si inspector general scolar,iar in acelasi timp trebuie verificati toti inspectorii,ce functii si posturi,suplimentare ocupa,incalcand legea

        Pe scurt,e necesara o schimbare majora si doamna Irma sa zboare cu toata gasca de parveniti,deoarece acest moment s-a amanat deja foarte foarte mult,incat mandatele inspectorilor au expirat in august 2012,iar concursul de ocupare a posturilor trebuia sa se sustina in luna oct !!!
        Te rog sa sesizezi corpul de control al primului ministru si implicit ministerul educatiei,pe langa ANI si DNA,care sa controleze mai in detaliu,si sa se aplice masuri urgente

        Respectele mele profunde pt munca si sacrificiul tau omniprezent

        Mitica P

  58. Bogdan says:

    Felicitări pentru articole, sper să continui până adânci bătrâneţe munca începută.

  59. AUREL says:

    Am trait in chiar aceeasi zona, atat in perioada pre”revolutionara” cat si dupa, cunoscand chiar in amanunt manifestarile fatise ale sovinilor si iredentistilor deghizati in politicieni vaj
    nici aparatori ai intereselor populatiei maghiare din Covasna si Harghita…, in special !
    Daca le sunt tolerati pasii “marunti” nu se face altceva decat sa fie incurajati in realizarea noii paturi (sociale)de grofi, agramati dar cu pretentii de descendenti din ceva ce doar in mintea lor se poate banui !
    Am multi amici maghiari dar, experientele personale si cele dovedite istoric la nivel de interse nationale, mi-au dovedit ca in materie de omenie cu ei nu trebuie NICIODATA sa te abandonezi increderii totale si sa ratacesti vigilenta ! Le poti da totul, casa, continutul buzunarelor, fata de nevasta dar, ai grija, vor vrea mereu mai mult, chiar daca prin asta ei inteleg ca sunt de acord sa-ti suporte chiria in Insulele Fidji !
    Va salut, Va respect, aveti multi, foarte multi aderenti, mai putini din generatia “fara experiente” si Va stam alaturi.

  60. MirceaV says:

    Apreciez munca dumitale , mult spor in continuare.
    daca pot ajuta cu ceva aveti adresa mea de posta electronica.

    • Dan Tanasa says:

      Mulțumesc Mircea!

    • Mitica says:

      Cititi mai jos domnule Mircea,in clar flagrante cu nume.. si poate,interveniti,inclusiv la domnul prefect Munteanu C

      citez:

      Felicitari domnule Dan,si eu am trecut prin cursurile faultatii de psihopedagogie Bv,cu domnul prof T.Palasan

      Te rog sa sezizezi pe mai departe ilegalitatile si masacrul facut de doamna Keresteli Irma,timp de 15 ani,a decimat profesorii,romani si a promovat slugi,nulitati profesionale chiar in institutia inspectoratului,se afla tot de atatia ani,si alti,nazisti,ca Farcas Csaba pe disciplina sportiva,iar cadrele de origine romana au fost marginalizate si rolul lor minimalizat,insa cheia e doamna Nagy Erika,inspectoare de resurse umane care a contribuit ca si functionar cheie,in repartitii,transferuri,titularizari..la eliminarea romanilor din posturi,si ocuparea acestora cu maghiari,deoarece acestia considera ca au competente mai inalte si sunt bilingvi,adica numai buni de predat,indobitocit copii romani.

      Pe de alta parte trebuie sesizat DNA si ANI,privind incompatibilitatea doamnei Irma,care este in acelasi timp consilier judetean si inspector general scolar,iar in acelasi timp trebuie verificati toti inspectorii,ce functii si posturi,suplimentare ocupa,incalcand legea

      Pe scurt,e necesara o schimbare majora si doamna Irma sa zboare cu toata gasca de parveniti,deoarece acest moment s-a amanat deja foarte foarte mult,incat mandatele inspectorilor au expirat in august 2012,iar concursul de ocupare a posturilor trebuia sa se sustina in luna oct !!!
      Te rog sa sesizezi corpul de control al primului ministru si implicit ministerul educatiei,pe langa ANI si DNA,care sa controleze mai in detaliu,si sa se aplice masuri urgente

      Respectele mele profunde pt munca si sacrificiul tau omniprezent

      Mitica P

  61. Abe says:

    Stimate Domn,
    Este descurajant acum, la 23 de ani de la modificarea socio-politică a României, că un tânăr ca dumneata trebuie să fie inclus mişcării de “partizani” români într-un spaţiu de drept şi de fapt românesc şi unde legile trebuie să fie ale statului independent, unitar român! Preşedintele acela de CJ, indiferent de etnie, dacă a maculat insemnele de autoritate naţională trebuia imediat exclus din funcţia publică în care a fost investit prin votul cetăţenilor români, de etnie majoritar maghiară. L-au investit pentru a le pune în valoare calitastea de cetăţeni ai statului român şi nu pentru federalizări imposibile. Aştept, ca şi ceilalţi cetăţeni din România, inclusiv din Covasna şi Harghita să aflu ce număr are dosartul penal al respectivului ipochimen cu damfuri de imperiu decripit.Atât deocamdată.

  62. kokoran says:

    daca imi permiti, un sfat:
    incearca intr-un fel sa ii faci constienti despre acesta stare de fapt pe cei din afara zonei in cauza, pe cei din Regat, unde aceste lucruri sunt “doar povesti”.
    asa vei avea mai mult succes
    toate cele bune!

  63. Boris says:

    De ar fi mai multi romani ca dumneavoastra domnule Dan, am fi ajuns departe, dar departe tare.Sa nu va lasati NICIODATA garda jos.Avem nevoie de dumneavoasra.Romania are nevoie de dumneavoastra.

  64. Dragos says:

    Excelenta initiativa,te felicit. E foarte bine ca sustii romanii de acolo care, asa cum spunea cineva mai sus, sunt cei cu adevarat discriminati. E pacat ca in Romania exista o astfel de situatie si ca mai rau, unii membrii din conducerea Romaniei sunt de partea celor care pana la urma, sunt niste straini in tara noastra. Succes in continuare si respectele mele pentru ca faci ceva pentru judetul in care te-ai nascut.

  65. Istvan Sz. says:

    Este foarte bine ca luati apararea romanilor, a celor cu adevarat discriminati, dar aveti grija, ca om intelectual, sa nu coborati la nivelul politicienilor demagogi (de orice etnie) si populisti, in ceea ce priveste tonul si formularea articolelor Dvs. Deci, pastrati tonul civilizat, fara abundenta semnelor exclamarii si fara abuz de majuscule. Doar atunci veti avea si simpatizanti maghiari, intelegatori fata de cauza Dvs. Altfel, veti ramane prins pe veci in mijlocul acestei batalii ala Sisif.

  66. Ast Ioan says:

    Ma bucur ca mai sunt ROMANI adevarati prin tara. Eu sunt neamt,dupa bunic, dar ma revolt si mi/e greata cand vad cum maghiari/sasi/unguri sau cum vor ei sa se numeasca, imi rad in fata si isi fac legea lor. Indiferent de ce fac / mai mult ce nu fac autoritatile noastre, nu este de ajuns. Ma durut sufletul si am vrut sa/i smulg inima acelui extremist de ungur cind la spanzurat simbolic pe AVRAM IANCU. E rau ca nu luam atitudine,noi ca si cetateni ai acestei tari. ROMANI DIN TOATA LUMEA UNITIVA .
    Tot respectul pentru ce faci si celor ce gandesc ca tine si mai fac ceva, m/am saturat sa aud nem tudom romano in tara mea.

  67. Cristi says:

    Un roman adevarat! Felicitari si multa multa putere de munca, sanatate si mult noroc sa dati bombe zilnice 😛

  68. Gabriel Toma says:

    Din indepartata Spanie iti transmit toate cele bune si te aigur de toata pretuirea mea. Ma bucur sa vad ca in sfarsit se ridica o generatie de tineri cercetatori si istorici care nu mai vor sa taca in privinta iredentismului unguresc. Il citesc cu placere si pe George Damian iar acum te-am descoperit si te tine. Mult succes in continuare !

  69. glass says:

    Felicitari.Acum 20 de ani am lucrat in judetele Harghita si Covasna.executand multe lucrari de investitii care au contribuit la dezvoltarea acestor judete.Imi aduc aminte cat de ostili erau si cum se manifestau atunci,cu toate ca guvernul ii tinea la respect si erau condusi cu destula abilitate.Intre timp,datorita acceptarii UDMR ca uniune de partide[greseala capitala a lui Iliescu]ungurii au inceput sa guverneze tara,datorita unor politiceni romani incalificabili.Acum e un moment propice si cred ca romanii ar trebui sa puna ordine prin lege in tara lor.
    Va felicit si va sustin in totalitate.

  70. bizman says:

    tot respectul. o sa-ti dau un mic ajutor la trafic

  71. Calin says:

    Nu sunteti singuri, suntem alaturi de voi: in gand, in inima, si cu siguranta in fapta. Nu va lasati, noi incercam fiecare unde i-si are locul sa faca ceva pentru voi. Sa ne coalizam, pentru ca noi totdeauna ne-am coalizat in situatii critice. Sa comunicam, sa spunem lumii ce se intampla in inima Romaniei, sa luptam! Adevarul nu poate fi ascuns mult timp si sa nu uitam ca tara noastra este Gradina Maicii Domnului. Ea ne va si salva!!!

  72. Nico Pastramagiu says:

    Ţineţi-vă tare şi nu abandonaţi!
    Cu ce vă putem ajuta?
    Nu aveţi vreo fundaţie?

  73. LT.ALEXANDRU GHEORGHE says:

    Va felicit si continuati sa fiti Roman!

  74. Homerillum says:

    In ziua de azi, in care politicienii atat cei romani cat mai ales cei maghiari dau dovada de antiromânism pe faţă, este bine sa avem oameni angajati ca Dvs. Va doresc mult succes in activitatea Dvs. Cu respect!
    http://foc-in-agora.blogspot.de/

  75. viorel g says:

    Bravo…de-ar fi mai multi ca tine in acele zone unde statul ROMAN nu face nimic. Citeste-l pe Larry L. Watts, un american care ne-a pus cap la cap istoria bazata pe documente secrete declasificate. Lucrarea se numeste “Fereste-ma Doamne de Prieteni”…si in special lupta iredentista si sovina a organizatiilor maghiare impotriva Romaniei si romanilor din perioada 1940-1980. Te vei cutremura si vei regasi clisee aplicate si astazi de “prietenii” maghiari.

  76. Vasile Guian says:

    Dragul Meu.
    Trăiesc în Canada de 60 de ani şi, am fost foarte activ în activitatea exilului începând din iarna anului 1952-53 când am făcut cunoştinţă cu mai mulţi români, printre care cei mai mulţi au fost legionari ai lui Codreanu, nu simişti!. Şi legionarilor m-am ataşat şi eu pentrucă erau cei mai aprigi dintre toţi ceilalţi. Astăzi, când am trecut de 81 de ani, am rămas singur, pentru că toţi camarazii mei au fost cu cel puţin 20 de ani mai bătrâni ca mine. Am încercat de câteva ori să fac contacte cu mulţi “români” din împrejur, dar am fost mereu dezamăgit, că “românii” de azi nu mai sunt români ca generaţia mea, care şi-au văzut Ţara inundată de puhoiul bolşevic. Astăzi, cei care se mai numesc români, nu mai sunt decît nişte materialişti care nu şi-au pus niciodată întrebarea: CE POT FACE AZI PENTRU ŢARA MEA!!! Da dragul meu, am încercat să fac unora cunoştinţă cu cărţile mele pe care le-am agonisit în viaţă, dar n’am reuşit, aşa că săptămâna trecută le-am trimes toate 55 de Kg. unui Camarad mai tânăr care este foarte activ ca român!!!.
    Dragul meu, de-a lungul vieţii mele am cunoscut multe grupuri de exilaţi şi pot spune că dintre toţi, ungurii sunt cei mai scârboşi şi, şi cei mai şovini-naţionalişti, activând, la fel ca şi jidanii, linguşind străinătatea prin LOBBY-urile lor! uneori, punându-şi şi nevasta la bătaie dacă poate face ceva pentru Ungaria lor. Vasile Guian

    • IQ100 says:

      Foarte interesanta povestea asta cu nevasta. O leg cu alte informatii punctuale, cum ca unguroaicele sunt iuti de fund…si cu povesti din familie , despre primele decade ale secolului XX, cand ungurii foloseau cu eficienta in diplomatie farmecele feminine….acum ma intorc si schitez si eu o concluzie: pai ,la ei, intr-o proportie mai mare ca la alte natii, femeile sunt de profesie femei , sunt dispouse sa se “vanda” pt tara lor , iar barbatii nu sunt afectati, tocmai pt ca au ramas cultural la stadiul tribal. Cand femeia era un bun mobil ,la numar, putand fi vandut/cumparat , schimbat, in “composesorat” sau, dimpotriva, in harem, nu o tinta afectiunii sau o garantie a familiei.Inca o dovada , alaturi de spiritul razboinic , a faptului ca cei cu cultura- mentala, nu materiala- in urma, sunt ungurii , nu romanii.

  77. moldovan edit says:

    Felicitari si mult succes in proiectele Dvs,avem nevoie de cineva care intelege realmente viata romanilor dinaceste doua judete. Nu multi dintre romani au curajul sa-si exprime opinia cu privire la adevarata viata pe care o traiesc. Sanatate si putere, o zi minunata va doresc D-nul Dan Tanasa.

  78. Sara says:

    Felicitari pentru curaj in primul rand dar si pentru competenta. Daca ai castigat procese inseamna ca sti ce spui. Pacat ca asemenea oameni nu sunt ancorati in politica. Intra in politica dle Dan Tanasa, dar nici intr-un caz in cloaca din PDL sau din USL. Fereste-te de aceste formatiuni politice. Sunt convinsa ca esti suficient de inteligent ca sa-ti gasesti locul acolo unde trebuie. Iti sugerez sa te uiti pe internet la Apelul pentru Schimbarea Adevarata.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*

Send this to friend