CE SPUNE LEGEA? Legea nr. 35/2008 CONTRAZICE manipulările ordinare ale USL-ului în chestiunea românilor din diaspora

August 6, 2012 •diaspora, PNL, PSD •Views: 1501

FOTO: stiridiaspora.com

Legea nr. 35/2008 dăunează grav credibilității USL

Cred că înainte să comentăm bazaconiile pe care le debitează acum USL în încercarea disperată de a valida rezultatul referendumului din 29 iulie pentru demiterea președintelui Traian Băsescu ar trebui să ne uităm la prevederile legale în vigoare. În speță, prevederile Legii nr. 35/2008, cea în baza căreia s-au organizat precedentele alegeri parlamentare sunt cât se poate de clare (pot fi consultate aici) și stabilesc foarte clar cine și ce trebuie să facă în privința listelor electorale permanente, precum și cine figurează pe aceste liste.

LEGE nr.35 din 13 martie 2008
pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 67/2004 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, a Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001 şi a Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali

CAPITOLUL IV

Registrul electoral, listele electorale şi cărţile de alegător
Secţiunea 1
Registrul electoral

Art. 22. – (1) Registrul electoral reprezintă o bază de date centralizată în care sunt înscrişi toţi cetăţenii români, inclusiv cei cu domiciliul în străinătate, care au împlinit vârsta de 18 ani, cu drept de vot. Înregistrarea cetăţenilor cu domiciliul în străinătate se va face pe baza evidenţei existente la Direcţia generală de paşapoarte din cadrul 24 Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, utilizate la eliberarea paşapoartelor de tip CRDS.
(2) Registrul electoral pentru cetăţenii români cu domiciliul în România este structurat pe judeţe, municipii, oraşe, comune, iar pentru cei cu domiciliul în străinătate, pe ţări şi localităţi.
(3) Autoritatea Electorală Permanentă întocmeşte, păstrează şi actualizează în permanenţă, până la data de 31 martie a fiecărui an, Registrul electoral. La nivelul fiecărui judeţ şi sector al municipiului Bucureşti, Registrul electoral care cuprinde alegătorii cu domiciliul sau reşedinţa pe teritoriului unităţii administrativ-teritoriale este păstrat şi actualizat de către biroul teritorial al Autorităţii Electorale Permanente.
(4) Centrul Naţional de Administrare a Bazelor de Date privind Evidenţa Persoanelor, precum şi Direcţia generală de paşapoarte din cadrul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative pun la dispoziţia Autorităţii Electorale Permanente datele şi informaţiile necesare întocmirii şi actualizării Registrului electoral.
(5) Datele care se înscriu în Registrul electoral pentru fiecare alegător sunt următoarele:
a) data naşterii;
b) codul numeric personal;
c) ţara în care îşi are domiciliul sau reşedinţa;
d) adresa de domiciliu;
e) adresa de reşedinţă;
f) seria şi numărul cărţii de alegător;
g) seria şi numărul actului de identitate.
(6) Odată înscris în Registrul electoral cu adresa de domiciliu, alegătorul poate să adreseze Autorităţii Electorale Permanente o cerere pentru înscrierea sa cu adresa de reşedinţă.
(7) Cetăţenii români cu domiciliul sau reşedinţa în străinătate, precum şi cetăţenii români cu domiciliul în ţară aflaţi temporar în străinătate, la cererea lor, se înscriu în Registrul electoral cu datele corespunzătoare ultimei adrese de domiciliu sau de reşedinţă.

Art. 23. – (1) Persoanele decedate se radiază din Registrul electoral, la sesizarea serviciului public comunitar de evidenţă a populaţiei, în termen de 24 de ore.
(2) Persoanele care şi-au pierdut cetăţenia română se radiază din Registrul electoral, pe baza comunicării Ministerului Justiţiei, în termen de 24 de ore de la primirea acesteia.
(3) Persoanele care au pierdut drepturile electorale se radiază din Registrul electoral, la sesizarea serviciului public comunitar de evidenţă a populaţiei, în termen de 24 de ore.

Secţiunea a 2-a

Listele electorale

Art. 25. – Listele electorale cuprind cetăţenii cu drept de vot înscrişi în Registrul electoral. Ele sunt permanente sau suplimentare.

Concluzii:

1. Ideea potrivit căreia românii din afara granițelor țării trebuie scoși de pe listele electorale permanente este o manipulare ordinară a USL-ului!

2. Românii cu domiciliul/reședința în afara României NU pot fi scoși în acest moment LEGAL de pe listele permanente decât dacă Parlamentul României modifică Legea nr. 35/2008 în acest sens.

3. Românii din afara granițelor sunt din nou ținta discursurilor politicianiste ieftine ale PSD și PNL, după ce au fost stigmatizați că l-au scos pe Traian Băsescu președinte în 2009. La fel ca după alegerile prezidențiale din 2009, USL practică în acest moment aceeași manipulare ordinară cu care ne-a obișnuit Traian Băsescu, de învrăjbire a cetățenilor. Românii din țară sunt asmuțiți împotriva românilor din afara țării care, nu-i așa, nu știu ce se întâmplă în țară și ca atare ar trebui să nu mai voteze. Manipulare bolșevică!

4. La fel ca în 2009, PSD și PNL încearcă să își ascundă incapacitatea politică de a oferi românilor o alternativă credibilă prin ridicarea unor perdele de fum și aruncarea vinei asupra celor care, în opinia lor, nu au votat cu ei. Referendumul riscă să nu fie validat pentru că cele câteva milioane de români care locuiesc în afara granițelor țării figurează încă pe listele permanente. Dacă nu erau ei USL câștiga iar Băsescu era demis. Greșit! Nu românii din afara granițelor au impus cvorumul!

5. Deși prevederile Legii nr. 35/2008 sunt foarte clare în privința responsabilităților, nici până la această oră nu au fost deranjați cei din conducerea Autorității Electorale Permanente. Șeful Evidenței Populației a fost deranjat însă pentru alte chestiuni, nu pentru că nu s-a achitat de sarcinile legale.

6. Colegiile electorale din diaspora se întocmanesc pe baza listei paşapoartelor de tip CRDS, adică a acelor documente care certifică cetățenii români care și-au ales domiciliul în afara României. Marea majoritate a românilor din afara țării au domiciliul în țară și reședința în afara țării. Scoaterea lor de pe liste în acest moment ar fi ilegală!




Voi ce părere aveți? Aștept comentariile voastre.

DISCLAIMER Atenție! Postați pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiți aici regulamentul: Termeni legali și Condiții

3 Responses to CE SPUNE LEGEA? Legea nr. 35/2008 CONTRAZICE manipulările ordinare ale USL-ului în chestiunea românilor din diaspora

  1. dezamagit de tine says:

    Te felicit pentru tot ce faci dar, nu te mai baga in lucruri care te depasesc si nu te mai erija in trompeta basesciana. Te lasi maipulat si iti manipulezi cititorii preluand intoxicari gandite in labolatoarele portocalii de niste minti bolnave care nu vor sa renunte la putere si care nu au nimic sfant si nimic drag de tara asta. In timp ce Roncea intelege asta si renunta la Base tu te apuci sa te faci basist. Dece, nu esti corect si nu scrii de falsul de la Curtea Constitutionala ???

    Te ajut eu:
    Subject: Media portocalie este implicată în modificarea hotărîrii Curţii ?CCR s-a pronunţat în altă speţă

    Pasajul adăugat ilegal pe 6 august în Hotărîrea CCR nr.3 din 2 august 2012 nu produce efecte în stabilirea cvorumului de participare la referendum. Românii din străinătate nu intră în „contabilitatea” listelor electorale permanente. Zegrean (sau altcineva) a încercat marea cu degetul, poate, poate, ar fi ţinut.

    Documentul CCR a fost făcut în redacţia Hotnews?

    În legătură cu extrem de controversatul paragraf adăugat luni 6 august la Hotărîrea CCR din 2 august a.c., există numeroase suspiciuni privind autenticitatea sa, iar în ceea ce priveşte legalitatea şi utilitatea sa, se va observa mai jos că este ilegal şi inutilizabil. Dar un alt amănunt interesant bate la ochi. Aşa cum Cotidianul.ro a arătat în articolul „CCR a violat legea referendumului” PDF-ul în care apare luni 6 august noul paragraf a fost creat la ora 1.34 PM (Ora treisprezece şi 34 de minute). Deci, aceasta a fost ora la care draftul (ciorna – n.a.) a fost lucrată. Nu ştim dacă PDF-ul a şi fost publicat pe site-ul CCR la aceiaşi oră, 1.34 PM. Prezumând că aceasta este ora publicării pe site, rezultă că de la aceasta oră ziariştii care accesau site-ul CCR au luat la cunoştiinţă despre eveniment. Totuşi, pe site-ul Hotnews (poreclit şi „oficina pe net” a lui Traian Băsescu), informaţia şi un amplu articol au apărut luni la ora 13.28 !!!. Deci, cu 6 minute înainte ca informaţia să existe pe site-ul oficial. Pe Hotnews a apărut inclusiv integral şi pasajul nou adăugat – pasaj care este de două zile la originea unui scandal monstru. Ne punem deci întrebarea, dacă nu cumva, cei de la Hotnews, au chiar vreo legătură directă cu paternitatea paragrafului adăugat HCCR nr.3 din 2 august. În textul articolului, autorul, Dan Tapalagă are şi următoarea formulare: „Exact cum explicam aseara la B1TV: legea privind alegerea presedintelui se refera la toti cetatenii cu drept de vot, adica inclusiv la cetatenii romani cu domiciliul in strainatate.” Rămâne deci un mare semn de întrebare în ceea ce priveşte autorii scandalosului paragraf.

    Presa portocalie şi PDL s-au grăbit deschizând striclele de şampanie

    Adăugarea, luni 6 august, a unui pasaj – În speţă, însă, sunt aplicabile dispoziţiile legale ale art.2 alin.1 lit.c) din Legea nr.370/2004 privind alegerea preşedintelui şi ale art.17 din Legea nr.3/2000 privind referendumul – în hotărîrea CCR nr 3 din 2 august 2012 şi publicarea ei (sub formă de rectificare) în Monitorul Oficial nr.556 din 7 august, a generat un val de entuzias în presa portocalie şi în rândul liderilor PDL. Toţi au susţinut la unison că în urma respectivei adăugiri, se schimbă radical modul de stabilire a cvorumului de participare la referendum, în calcul, pe listele electorale permanente urmând a fi luaţi şi cetăţenii români cu drept de vot din diaspora. Nimic mai fals. Respectiva adăugare nu are nicio legătură cu stabilirea cvorumului, şi, mai mult nu va conta în judecarea propriu-zisă a validării sau nu a referendumului din 29 iulie.Din mai multe motive.

    Hotărârea (modificată) din 2 august nu are legătură cu ce se va decide pe 31 august

    Patru jurişti cu o bogată experienţă profesională au analizat la solicitarea Cotidianul.ro toate elementele (şi „evenimentele”) ce ţin de hotărârea nr.3 din 2 august, rectificată în 6 august a CCR. Concluziile juriştilor sunt clare:
    1.La referendumul din 29 iulie a.c., stabilirea cvorumului de participare este guvernată de prevederi ale Legii referendumului coroborate cu prevederi din Legea alegerii parlamentului (Legea 35/2008). Acest element este recunoscut şi de judecătorii CCR.
    2.Hotărârea CCR nr.3 din 2 august 2012 este una care vizează un set de contestaţii privind desfăşurarea referendumului şi nu are nicio legătură cu hotărârea pe care CCR o va lua pe 31 august privind validarea sau invalidarea referendumului.
    3.Paragraful adăugat ulterior la Hotărîrea CCR din 2 august vitează expres una dintre contestaţiile cu care a fost sesizată Curtea şi a fost introdusă pentru lămurirea unei situaţii la care au făcut apel autorii sesizării.
    4.Paragraful adăugat ulterior la Hotărîrea CCR din 2 august guvernează stabilirea cvorumului de participare în situaţia în care un referendum naţional se desfăşoară în paralel cu alegerile prezidenţiale.
    5.Dacă se confirmă – şi nu există motive să nu fie crezut – declaraţiile publice ale judecătorului CC, Ion Predescu, atunci, paragraful adăugat ulterior la Hotărîrea CCR din 2 august a fost introdus ilegal şi este lovit de nulitate, chiar şi în situaţia în care a fost publicat înMonitorul Oficial.

    (Concluziile celor patru jurişti le detaliem, prezentând şi paragrafele din legislaţie la care aceştia au făcut apel în finalul articolului – n.a.)

    Opinie „concurentă”

    Fost vicepreşedinte al Camerei Deputaţilor, dar cu o activitate în barou de câteva decenii, avocatul pledant Augustin Bolcaş, este de acord cu concluziile celor 4 jurişti, dar vine cu completări. „Paragraful aşa-zis omis din Hotărîrea nr.3 din 2 august nu reprezintă o eroare materială. Se poate vorbi de o eroare materială la un document, juridic în cazul nostru, când la textul existent se constată unele greşeli relativ minore, de exemplu în loc de 2012 apare alt an, în loc de, să zicem <> apare <> etc. Paragraful adăugat nu se înscrie în categoria erorilor materiale, ci, pur şi simplu reprezintă o adăugare de conţinut. Când este vorba de o astfel de adăugare, la nivelul CCR, este nevoie de un nou vot al plenului Curţii în condiţii de legalitate. Cum acest lucru nu s-a întâmplat este clar că adăugarea este lovită de nulitate”, spune Bolcaş.

    Zegrean a încercat marea cu degetul

    Cotidianul.ro i-a întrebat pe juriştii consultaţi de ce totuşi noul paragraf adăugat pe 6 august în Hotărîrea CCR din 2 august este identică cu declaraţiile date sîmbătă, duminică, luni de Traian Băsescu, prin care acesta susţine că în cazul referendumului pentru demiterea unui preşedinte, se utilizează definiţia listelor electorale din Legea alegerilor prezidenţiale, care prevede că ronânii cu domiciliul şi reşedinţa în străinătate sunt trecuţi pe listele electorale permanente, deci, intră în calculul cvorumului de participare. Răspunsul a fost unul simplu: „Augustin Zegrean a încercat marea cu degetul. El, sau altcineva din CCR au introdus ulterior paragraful cu cântec, pentru a răspunde comenzii lui Traian Băsescu, dar după cum se vede şi cum s-a demonstrat,respectivul paragraf nu va putea fi utilizat pe 31 august. Pentru moment însă el (sau altcineva) şi-a făcut <> şi a mers pe varianta <>. Aceasta pentru că Zegrean are o relativă acoperire, dar numai pentru situaţia concretă a uneia dintre contestaţiile formulate. S-a mizat probabil şi pe reacţia presei favorabile preşedintelui suspendat, ceea ce s-a întâmplat, dar prevederile legislative sunt clare. Concluzia, s-a încercat acordarea unui sprijin unei acţiuni propagandistice a preşedintelui suspendat”, ne-a declarat unul dintre interlocuitori, poziţia fiind însă identică cu a celorlalţi jurişti consultaţi”

    Prevederi legislative care se aplică refernedumului

    1.Cvorumul de participare la referendumul din 29 iulie a.c.

    Art. 5 (2)Referendumul este valabil dacă la acesta participă cel puţin jumătate plus unul din numărul persoanelor înscrise în listele electorale permanente. (Legea 3/2000 – legea referendumului)

    Art. 17. -(1)Operaţiunile pentru desfăşurarea referendumului au loc în circumscripţiile electorale şi la secţiile de votare, organizate potrivit prevederilor Legii nr. 35/2008, cu modificările şi completările ulterioare, pe baza copiilor de pe listele electorale permanente şi a celorlalte liste electorale prevăzute de lege, cu excepţia situaţiilor prevăzute la art. 15 indice 1 din prezenta lege, care se aplică în mod corespunzător. (Legea 3/2000 – legea referendumului)

    Art. 26(1)Listele electorale permanente pentru subdiviziunile administrativ-teritoriale de pe teritoriul naţional se întocmesc de către primarul comunei, oraşului sau municipiului ori al sectorului municipiului Bucureşti, după caz, pe baza datelor şi informaţiilor cuprinse în Registrul electoral şi comunicate primarului de către biroul teritorial al Autorităţii Electorale Permanente care funcţionează la nivelul judeţului pe teritoriul căruia se află localitatea. (Legea 35/2008 – reglementarea alegătorilor care sunt trecuţi pe listele electorale permanente)

    Art. 8(2)Cetăţenii români cu drept de vot, cu domiciliul sau reşedinţa în străinătate, îşi exercită dreptul de vot la una dintre secţiile de votare din acea ţară în care îşi au domiciliul sau reşedinţa, în condiţiile prezentului titlu.
    (3)Personalul misiunilor diplomatice şi al oficiilor consulare îşi exercită dreptul de vot la secţia de votare constituită pe lângă misiunea diplomatică sau oficiul consular la care îşi desfăşoară activitatea. Acesta va fi înscris în lista electorală suplimentară de către preşedintele biroului electoral al secţiei de votare şi va putea vota pe baza paşaportului diplomatic sau a paşaportului de serviciu (Legea 35/2008 – reglementarea modului în care votează românii din diaspora)

    Referendum de demitere în paralel cu alegeri prezidenţiale !!!!

    Paragraful – În speţă, însă, sunt aplicabile dispoziţiile legale ale art.2 alin.1 lit.c) din Legea nr.370/2004 privind alegerea preşedintelui şi ale art.17 din Legea nr.3/2000 privind referendumul – introdus pe 6 august dă definiţia listei electorale permanente utilizată la alegerile prezidenţiale: „Art. 2c)liste electorale permanente – listele cuprinzând cetăţenii români cu drept de vot care au împlinit vârsta de 18 ani până în ziua alegerilor inclusiv”
    Acest articol se utilizează la un referendum în condiţiile situaţiilor prevăzute la art. 15 indice 1 din Legea referendumului.
    Art. 151
    (1)În situaţia în care referendumul are loc simultan cu procesul electoral desfăşurat pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului, respectiv pentru alegerea Preşedintelui României ori alegerile pentru Parlamentul European sau alegerile locale, organizarea şi desfăşurarea referendumului se realizează potrivit prevederilor Legii nr. 35/2008 pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 67/2004 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, a Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001 şi a Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali, cu modificările şi completările ulterioare, ale Legii nr. 370/2004 pentru alegerea Preşedintelui României, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv ale Legii nr. 33/2007 privind organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru Parlamentul European, cu modificările şi completările ulterioare, după caz.
    Pentru cei mai puţin familiarizaţi cu limbajul juridic, art.15 indice 1 se „traduce” astfel:
    1.Dacă un referendum se desfăşoară în paralel cu alegeri parlamentare, atunci se aplică prevederile legii alegerilor parlamentare;
    2.Dacă un referendum se desfăşoară în paralel cu alegeri prezidenţiale, atunci se aplică prevederi ale legii pentru alegerea preşedintelui;
    3.Dacă un referendum se desfăşoară în paralele cu alegeri europarlamentare, atunci se aplică prevederi ale legii alegerilor europarlamentare.

    După cum se poate observa, numai în situaţia punctului b, se poate aplica paragraful nou introdus în Hotărîrea CCR nr.3 din 2 august. Cum nu s-a înregistrat situaţia de la punctul b, nu se poate aplica în hotărîrea ce va fi luată pe 31 august paragraful respectiv. Pentru că pe 29 iulie, nu am avut în paralel cu referendumul pentru demiterea preşedintelui şi alegeri prezidenţiale.

    Notă
    Notă

    Juriştii consultaţi de Cotidianul au afirmat că art.15, indice 1 din Legea referendumului (introdus în lege prin OUG 103/2009) reprezintă o mostră de absurditate legislativă. „Un referendum poate fi guvernat după o lege dacă este simultan cu alegerile parlamentare, şi acelaşi referendum este guvernat după o altă lege, dacă este simultan cu alegerile prezidenţiale. Cine a conceput acest articol, merită premiul pentru legiferare ridicolă sau absurdă. Iar cei care au votat aprobarea OUG 103 fie n-au citit acest articol, fie se încadrează în aceiaşi categorie cu autorii”.

    Accesări: 1186

    Lucian Gheorghiu

    • Dan Tanasa says:

      Te înșeli amarnic dacă tu crezi că mă interesează porcariile tale! Nu ai minimul bun simț să te semnezi dar mă acuzi că aș fi băsist! Ești infect!

      • MySt says:

        Legea spune ce spune! Dar reglementarile sunt diferite, una este Registrul si alta Listele.
        Pentru Listele Electorale Permanente este un HG 720/2000, iar pentru Registrul Informatizat al Persoanelor este L.119/1996(r-2012.05).
        Cele doua in fapt reglementeaza ce si cum se intocmesc Listele Electorale Permanante ACTUALIZATE inaintea oricarui eveniment cu caracter electoral ori referendum.
        In fapt referendumul din 29 Julie a.c. s-a desfasurat in baza unor Liste Electorale NEACTUALIZATE, deoarece nici un cetetean de buna credinta nu a avut in vedere diabolica comportare a unor “cetateni responsabili”, adica mai responsabili decit cei 8,5 mil care s-au conformat chemarii civice de a se prezenta in fata urnelor.
        Acei cetateni “responsabili” si cetateanul din garaj (sa ramina pe veci acolo) stiau foarte bine ca România nu are mai mult de 16 mil. de alegători si astfel credinţa oficiala a celor din majoritatea parlamentara ca se pot aduna peste 9 mil de alegatori la urne cu voturi Pro si CONTRA era in fond o FATA MORGANA.
        Ciudat este ca nici un agent din servicii, si sigur erau destul de multi, nu au scapat informatia cui trebuie si cind trebuie, astfel ca ACTUALIZAREA Listelor sa se fi facut corect in perioada de pregatire a referendumului.
        In fond CCR asta ar trebui sa faca, daca dorecste sa-si indeplineasca mandatul incredintat prin Constitutie, sa compare Cetatenii prezenti la vot cu numarul CORECT de alegatori ai României.
        Drept pentru care alianta parlametara majoritara trebuie sa sustina guvernul in cea de a doua sansa care i s-a dat:Actualizarea Listelor Electorale pentru referendumul din 29 Julie a.c. E adevarat psot-factum nu ante-factum cum ar fi fost normal.
        Cred ca orice cetatean realmente iubitor al acestei Cetati – ROMÂNIA – ar trebui sa doresca acest lucru, altfel apele nu se vor limpezi si vom rămâne aceeaşi plevuşcă numai buna de pescuit în ape tulburi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Send this to a friend
Salutare! Cred că asta te-ar putea interesa: "CE SPUNE LEGEA? Legea nr. 35/2008 CONTRAZICE manipulările ordinare ale USL-ului în chestiunea românilor din diaspora"! Acesta este linkul: https://www.dantanasa.ro/ce-spune-legea-legea-nr-352008-contrazice-manipularile-ordinare-ale-usl-ului-in-chestiunea-romanilor-din-diaspora/