antiromanismdiscriminarea romanilorPrimaria Miercurea CiucRaduly Robertseparatism etnicsovinism maghiarUDMR

STUPEFIANT. Un grup de părinți din Miercurea Ciuc denunță practicile naziste ale UDMR de epurare etnică a românilor! Un nou strigăt de disperare al românilor din Harghita lăsați pradă maghiarizării!

Primarul Raduly Robert
Cotidianul Informatia Harghitei publica in numarul sau de azi o scrisoare stupefiata a unor parinti romani care reclama discriminarea pe criterii etnice a copiilor lor de catre UDMR.
Primarul UDMR-istul din Miercurea Ciuc, Raduly Robert, consilierii locali maghiari, conducerea ISJ Harghita precum si conducerea unei gradinite din Miercurea Ciuc vor cu orice pret sa ii mute pe copiii romani dintr-o gradinita doar pentru ca acea gradinita sa ramana 100% cu predare in limba maghiara.
Asta dupa ce in urma cu un an UDMR a desfiintat una din cele doua grupe de limba romana de la aceeasi gradinita.
Informația Harghitei: Scrisori de la cititori
,,Ne punem întrebarea de ce mereu grupa română este cea sacrificată? De ce copiii trebuie să sufere de pe urma gândirii şovine a unor oameni?”
Către
Redacţia Informaţia Harghitei
Părinţii şi educatoarele grupei române din cadrul Grădiniţei ,,Tulipan” din Miercurea-Ciuc, a cărei adresă este str. Leliceni, nr. 62, vă aduc la cunoştinţă următoarele fapte ce ne-au constrâns în a vă cere ajutorul, mai exact publicarea acestui material.
Începând cu anul şcolar 2010-2011, asupra grupei române din Grădiniţa Tulipan s-au exercitat diferite forme de abuz în scopul desfiinţării acesteia.
De mai bine de 15 ani, în cadrul acestei unităţi au funcţionat 2 grupe de secţie română. Din motive nefondate atât legal, cât şi moral, în anul 2011 o gupă a fost desfiinţată datorită refuzului directorului în funcţie Mathe Tunde, de a mai înscrie copii de naţionalitate română, şi totodată înfiinţând o grupă la secţia maghiară, având în medie 20 de copii, şi o grupă de secţie română având 24 de copii efectiv la grupă, cu vârste cuprinse între 3 şi 6 ani.
În urma evenimentelor petrecute cu un an în urmă, părinţii copiilor de la secţia română s-au sesizat şi au trimis o adresă la Inspectoratul Şcolar Judeţean Harghita referitoare la continuare funcţionării grupei şi în anul 2012-2013. Imediat, IŞJ Harghita a declanşat o anchetă, care a avut ca punct culminant întâlnirea comună a părinţilor grupei, cu d-ra director a Grădiniţei ,,Tulipan”, Mathe Tunde şi cu d-na inspector Erdei Lucica. În urma anchetei, IŞJ a trimis un răspuns favorabil sesizării făcute, mai exact, confirmarea faptului că grupa română din cadrul Grădiniţei Tulipan va continua să funcţioneze şi în anul şcolar 2012-2013 (avem acte doveditoare). În privinţa refuzului directorului de a înscrie copii români, IŞJ nu a luat nici o altă măsură, deşi numărul copiilor ar fi fost mai mare dacă înscrierile ar fi fost finalizate.
Începând cu anul viitor şcolar se va intra în aplicarea Legii Educaţiei Naţionale nr. 1/2011, referitor la organizarea clasei pregătitoare. Potrivit anexei I la Ordinul MECTS nr. 3064/19.01.2012 de aprobare a metodologiei privind cuprinderea copiilor în clasa pregătitoare şi în clasa I pentru anul şcolar 2012,2013, din grupa română, actuală, vor pleca 9 copii în clasa 1 şi 2 copii în clasa pregătitoare, 13 copii continuând activităţile instructiv-educative în aceeaşi grupă. Profitând de breşa făcută de această metodologie, Consiliul local al municipiului Miercurea-Ciuc, Primăria municipiului Miercurea-Ciuc, cât şi anumite persoane din cadrul IŞJ Harghita, au hotărât, fără o consultare sau o anchetă pe teren în prealabil, mutarea grupei române la o altă grădiniţă din oraş, mai exact la Grădiniţa Micul Prinţ. Aceasta făcându-se înainte de a vedea dacă se vor înscrie copii în cadrul grupei sau nu, deoarece prima etapă de înscrieri va avea loc începând cu luna martie 2012.
În cadrul şedinţei de informare referitoare la mutarea grupei române la o altă unitate, autorităţile prezente, d-na inspector Erdei Lucica, d-na director al Grădiniţei Micul Prinţ, Kedves Ildiko şi d-ra director Mathe Tunde, au fost confruntate de refuzul părinţilor şi al educatoarelor de a se conforma acestei decizii.
Motivele care ne-au făcut atât pe noi, părinţii copiilor, cât şi pe educatoare să refuzăm această decizie sunt următoarele:
– într-o ţară, membră a Uniunii Europene, interesele copilului sunt primordiale;
– mutarea grupei într-o unitate nouă va duce la probleme de adaptare a copiilor, deoarece aceştia nu se află la prima schimbare din viaţa lor de preşcolar. Această lipsă de stabilitate va duce automat la consecinţe negative din punct de vedere psihologic – mai exact, copilul nu se va putea dezvolta, ci el va stagna în cel mai bun caz, chiar va regresa în dezvoltarea socio-afectivă, deoarece el se va concentra pe adaptarea la nou;
– în unitatea care va găzdui grupa română, nu se poate obţine un spaţiu educativ la fel de bun cum este cel actual;
– nu ni se oferă nici o siguranţă asupra păstrării colectivului actual de copii;
– ca educatore, am investit în spaţiul educaţional actual împreună cu părinţii copiilor actuali, cât şi cu părinţii copiilor care au păşit în şcoală;
– am dat concurs pe posturile pe care le deţinem, ne-am perfecţionat sistematic pentru a ne păstra locul de muncă, iar dreptul la muncă este un drept internaţional cuprins în Declaraţia Drepturilor Omului, art. 23, care spune: ,,Orice persoană are dreptul la muncă, la libera alegere a muncii sale, la condiţii echitabile şi satisfăcătoare de muncă, precum şi la ocrotirea împotriva şomajului. Toţi oamenii, fără nici o discriminare, au dreptul la salariu egal pentru munca egală”.
Considerăm că această situaţie poartă numele de discriminare a românilor, deoarece abuzurile întrec limita normalităţii atât în cazul extrem mai sus-prezentat, cât şi în ale cazuri mai mici, dar care acum capătă cu totul alte dimensiuni.
Ne punem întrebarea de ce mereu grupa română este cea sacrificată? De ce copiii trebuie să sufere de pe urma gândirii şovine a unor oameni? De ce distrugem un lucru care s-a dovedit bun şi funcţional – în cazul de faţă de ce mutăm o grupă română pentru a o face mixtă (români, maghiari)? Avem numărul de copii pentru o grupă, avem 2 educatoare, ce oferă educaţie de calitate copiilor şi avem un spaţiu funcţional. De ce distrugem munca unor oameni şi investiţiile făcute în această grupă şi prin intermediul acesteia întregii unităţi, lucruri nerecunoscute de altfel, de-a lungul mai multor ani. De ce?
V-am fi profund recunoscători dacă ne-aţi ajuta să păstrăm zâmbetul pe faţa copiilor noştri, fără a mai lua parte la noi abuzuri legate de naţionalitatea pe care o avem.
Cu consideraţie,
Nota mea: acest caz este aproape identic cu cel al clasei de limba romana de la Scoala Generala Varadi Jozsef din Sfantu Gheorghe, caz despre care puteti citi aici.


Articole similare

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back to top button