ANI: 25 de aleși locali incompatibili, în conflict de interese administrativ și penal, fals în declarații și infracțiuni asimilate infracțiunilor de corupție

November 7, 2015 • Agentia Nationala de Integritate • Views: 1813

COMUNICAT
Incompatibilitate, conflict de interese administrativ și penal, fals în declarații și infracțiuni asimilate infracțiunilor de corupție – 25 aleși locali

        Agenția Naționalã de Integritate a constatat starea de incompatibilitate, existența conflictului de interese de naturã administrativã, precum și indicii privind posibila sãvârșire a infracțiunilor de conflict de interese, fals în declarații sau infracțiuni asimilate infracțiunilor de corupție în cazul a 25  aleși locali (un Președinte Consiliu Județean, opt primari, nouã viceprimari, un consilier județean, cinci consilieri locali și un fost consilier local), astfel:

1. ȘTEF MIHAI ADRIAN Președintele Consiliului Județean Satu Mare CONFLICT DE INTERESE PENAL ȘI INFRACȚIUNI ASIMILATE INFRACȚIUNILOR DE CORUPȚIE
În exercitarea atribuțiilor de serviciu, a participat la vizarea/semnarea/aprobarea mai multor documente prin care s-a obținut un folos patrimonial în valoare de 1.233.380,92 lei de cãtre S.C. FOLDA SECURITY ROMÂNIA S.R.L., societate în cadrul cãreia a deținut calitatea de asociat și funcția de administrator.

Agenția Naționalã de Integritate a sesizat Direcția Naționalã Anticorupție – Serviciul teritorial Oradea în vederea verificãrii indiciilor privind posibila sãvârșire a infracțiunii de conflict de interese, prevãzutã de art. 301 din Codul Penal al României și a infracțiunilor asimilate infracțiunilor de corupție, prevãzute și sancționate de art.12 lit.b) din Legea nr.78/2000.

Precizãm faptul cã, la data de 21 martie 2014, Agenția Naționalã de Integritate a constatat faptul cã ȘTEF ADRIAN MIHAI s-a aflat în stare de incompatibilitate ca urmare a deținerii simultate de funcții și calitãți, contrar prevederilor legale (https://goo.gl/3SC2Br)

2. PISTOL GHEORGHE Primarul orașului Buftea, Jud. Ilfov CONFLICT DE INTERESE PENAL 
În exercitarea atribuțiilor de serviciu, acesta a semnat un contract de asistențã juridicã și un numãr de nouã acte adiționale încheiate între Primãria orașului Buftea și SCP „VLAD, MINEA, CENUSE ȘI ASOCIAȚII”- SCA prin care s-a obținut un folos patrimonial în cuantum de 277.320 lei pentru o altã persoanã cu care s-a aflat în raporturi comerciale ori de muncã în ultimii 5 ani sau din partea cãreia a beneficiat ori beneficiazã de foloase de orice naturã. Persoana evaluatã a încheiat, în calitate de persoanã fizicã, contracte de asistențã juridicã în vederea reprezentãrii în instanțã cu SCP „VLAD, MINEA, CENUSE ȘI ASOCIAȚII”- SCA

Agenția Naționalã de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângã Judecãtoria Buftea în vederea verificãrii indiciilor privind posibila sãvârșire a infracțiunii de conflict de interese, prevãzutã de art. 301 din Codul Penal al României.

3. VARGA ATTILA Primarul comunei Estelnic, Jud. Covasna INCOMPATIBILITATE
S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 20 iunie 2012 – 03 octombrie 2014, întrucât acesta a deținut simultan funcția de primar al comunei Estelnic, Jud. Covasna și funcția de administrator al S.C. Szacsva S.R.L., încãlcând astfel dispozițiile art. 87 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 161/2003.
4. LUKACS ROBERT Primarul comunei Lemnia, Jud. Covasna INCOMPATIBILITATE
Se aflã în stare de incompatibilitate începând cu data de 13 iunie 2012, întrucât acesta deține simultan funcția de primar al comunei Lemnia, Jud. Covasna, și calitatea de comerciant persoanã fizicã, în cadrul “LUKACS E. ROBERT” PERSOANÃ FIZICÃ AUTORIZATÃ, încãlcând astfel dispozițiile art. 87 alin. (1) lit. g) din Legea nr. 161/2003
5. BALOGH TIBOR Primarul comunei Sânzieni, Jud. Covasna INCOMPATIBILITATE
S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 27 noiembrie 2013 – 27 martie 2014 întrucât acesta a deținut simultan funcția de primar al comunei Sânzieni, Jud. Covasna și calitatea de titular întreprindere individualã respectiv comerciant persoanã fizicã la „BALOGH G. TIBOR ÎNTREPRINDERE INDIVIDUALÔ,  încãlcând astfel, prevederile art. 87 alin. (1) lit. g) din Legea nr. 161/2003.
6. BARTOK EDE OTTO Primarul comunei Dalnic, Jud. Covasna INCOMPATIBILITATE
Se aflã în stare de incompatibilitate începând cu data de 29 ianuarie 2009, întrucât aceasta a deținut calitatea de viceprimar (mandatul 2008 – 2012) și deține funcția de primar (mandatul 2012 – 2016), simultan cu aceea de comerciant persoanã fizicã „BARTOK EDE OTTO ÎNTREPRINDERE INDIVIDUALÔ, încãlcând, astfel, dispozițiile art. 87 alin. (1) lit. g) și ale art. 91 alin. (3) teza I din Legea nr. 161/2003.
7. SANTA GYULA Primarul comunei Chichiș, Jud. Covasna INCOMPATIBILITATE
Se aflã în stare de incompatibilitate începând cu data de 8 iulie 2011, întrucât deține simultan funcția de primar și calitatea de comerciant persoanã fizicã „SANTA GYULA PERSOANà FIZICà AUTORIZATÔ, încãlcând, astfel, dispozițiile art. 87 alin. (1) lit. g) și ale art. 91 alin. (3) teza I din Legea nr. 161/2003.
8. MOLNAR ISTVAN Primarul comunei Mereni, Jud. Covasna INCOMPATIBILITATE
Se aflã în stare de incompatibilitate începând cu data de 14 iunie 2012, întrucât aceasta deține simultan funcția de primar al comunei Mereni, jud. Covasna și calitatea de persoanã fizicã autorizatã „MOLNAR ISTVAN PERSOANà FIZICà AUTORIZATÔ
9. BOLDOR SILVIU Primarul comunei Cãșeiu, Jud. Cluj CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV ȘI PENAL:
În calitate de primar, BOLDOR SILVIU a aprobat și semnat mai multe documente privind reluarea activitãții și promovarea într-o funcție superioarã a soției acestuia, BOLDOR ANCA VIORICA, în cadrul primãriei comunei Cãșeiu, Jud. Cluj. Totodatã, BOLDOR SILVIU a aprobat și semnat documentele prin care angajații instituției, printre care și soția acestuia, au primit un spor pentru condiții periculoase sau vãtãmãtoare de muncã.

Agenția Naționalã de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângã Judecãtoria Dej în vederea verificãrii indiciilor privind posibila sãvârșire a infracțiunii de conflict de interese, prevãzutã de art. 301 din Codul Penal al României.

10. GÃITAN NICULAI Viceprimarul orașului Nãsãud, Jud. Bistrița-Nãsãud INCOMPATIBILITATE
S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 23 iunie 2012 – 28 februarie 2014 întrucât acesta a deținut simultan funcția de viceprimar al orașului Nãsãud, Jud. Bistrița-Nãsãud și calitãțile de membru în Consiliul de Administrație al Colegiului Național „George Coșbuc” Nãsãud, al Spitalului orãșenesc „Dr. George Trifon” Nãsãud și al SC Lucrãri Drumuri și Poduri SA Bistrița., încãlcând, astfel, dispozițiile art. 87 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 161/2003.
11. SABÃU CONSTANTIN Viceprimarul comunei Diosig, Jud. Bihor INCOMPATIBILITATE
Se aflã în stare de incompatibilitate începând cu data de 13 iulie 2012, întrucât acesta deține simultan funcția de viceprimar al comunei Diosig, jud. Bihor, și calitatea de administrator în cadrul S.C. Rubisacoratist IFN S.R.L., încãlcând, astfel, prevederile art. 87 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 161/2003.
12. NICULAE 
SORIN
Viceprimarul comunei Maia, Jud. Ialomița INCOMPATIBILITATE
S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 21 septembrie 2012 – 29 septembrie 2014, întrucât acesta a deținut simultan funcția de viceprimar al comunei Maia, jud. Ialomița, și calitatea de membru în Consiliul de Administrație al Școlii cu clasele I-VIII ,,Barbu Catargiu” – Maia, încãlcând, astfel, dispozițiile art. 87 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 161/2003.
13. BORHA SEVER-IOAN Viceprimarul comunei Cermei, jud. Arad INCOMPATIBILITATE
Se aflã în stare de incompatibilitate începând cu data de 15 ianuarie 2010, întrucât acesta deține simultan funcția de viceprimar al comunei Cermei, jud. Arad, și calitatea de administrator al S.C. Agriborha Land S.R.L., încãlcând, astfel, prevederile art. 87 alin. (1) lit. d) Legea nr. 161/2003.

FALS ÎN DECLARAȚII
În declarațiile de interese depuse în perioada 2010-2014, în exercitarea mandatelor de viceprimar, acesta nu a menționat nici deținerea funcției de administrator unic al S.C. Agriborha Land S.R.L, și nici deținerea calitãții de asociat la aceastã societate comercialã, motiv pentru care Agenția Naționalã de Integritate a sesizat Parchetului de pe lângã Judecãtoria Ineu în vederea verificãrii indiciilor privind posibila sãvârșire a infracțiunii de fals în declarații, prevãzutã de art. 326 din Codul Penal al României.

14. MUNTEANU ROBERT Viceprimarul orașului Piatra Olt, jud. Olt. INCOMPATIBILITATE
Se aflã în stare de incompatibilitate începând cu data de 29 iunie 2012, întrucât acesta deține simultan funcția de viceprimar al orașului Piatra Olt, jud. Olt, și calitatea de titular întreprindere individualã MUNTEANU E. ROBERT AGRO ÎI, precum și funcția de administrator al S.C. AGRIA IMPEX S.R.L., încãlcând, astfel, prevederile art. 87 alin. (1) lit. d) și g) din Legea nr. 161/2003.
15. TUDOSIE DUMITRU Viceprimarul comunei Bãrãști, Jud. Olt INCOMPATIBILITATE
Se aflã în stare de incompatibilitate începând cu data de 17 august 2010, întrucât acesta deține simultan funcția de viceprimar al comunei Bãrãști, Jud. Olt, și calitatea de reprezentant al Unitãții Administrativ Teritoriale Bãrãști în Adunarea Generalã a Asociaților S.C. „PRESTÃRI BÃRÃȘTI” S.R.L., societate comercialã de interes local, încãlcând astfel dispozițiile art. 87 alin. (1) lit. f) din Legea nr. 161/2003.
16. MIU FLORIN Viceprimarul comunei Colonești, Jud. Olt INCOMPATIBILITATE
Se aflã în stare de incompatibilitate începând cu data de 14 ianuarie 2010, întrucât acesta deține simultan funcția de viceprimar al comunei Colonești, Jud. Olt și  calitatea de persoanã fizicã autorizatã în cadrul „MIU FLORIN PERSOANà FIZICà AUTORIZATÔ, încãlcând astfel dispozițiile art. 87 alin. (1) lit. g) din Legea nr. 161/2003

FALS ÎN DECLARAȚII
În declarațiile de interese depuse în perioada 2010-2014, acesta nu a menționat deținerea calitãții de persoanã fizicã autorizatã în cadrul „MIU FLORIN PERSOANà FIZICà AUTORIZATÔ, motiv pentru care Agenția Naționalã de Integritate a sesizat Parchetului de pe lângã Judecãtoria Slatina în vederea verificãrii indiciilor privind posibila sãvârșire a infracțiunii de fals în declarații, prevãzutã de art. 326 din Codul Penal al României.

17. PÃUNA DANA-CONSTANTINA Viceprimarul orașului Potcoava, Jud. Olt INCOMPATIBILITATE
Se aflã în stare de incompatibilitate începând cu data de 28 iunie 2012, întrucât aceasta deține simultan funcția de viceprimar al orașului Potcoava, jud. Olt, și calitatea de asistent medical generalist în cadrul S.C. PETROMED SOLUTIONS S.R.L., încãlcând, astfel, prevederile art. 87 alin. (1) lit. c) și d) din Legea nr. 161/2003.

Totodatã, PÃUNA DANA-CONSTANTINA s-a aflat în stare de incompatibilitate și ca urmare a faptului cã aceasta a încheiat un contract de prestãri servicii (între S.C. AVON COSMETICS ROMÂNIA S.R.L. și PFA PÃUNA DANA CONSTANTINA), respectiv un contract civil (între S.C. AVON COSMETICS ROMÂNIA S.R.L. și PÃUNA DANA CONSTANTINA), încãlcând, astfel, prevederile art. 87 alin. (1) lit. k) din Legea nr. 161/2003.

18. ADAM PETRICÃ-ANDREI – Viceprimarul comunei Bãbiciu, Jud. Olt INCOMPATIBILITATE
S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 26 iunie 2012 – 27 octombrie 2014 întrucât acesta a deținut simultan funcția de viceprimar al comunei Bãbiciu, Jud.Olt și calitatea de reprezentant întreprindere familialã în cadrul „ADAM PETRICÃ-ANDREI ÎNTREPRINDERE FAMILIALÔ, încãlcând, astfel, dispozițiile art. 87 alin. (1) lit. g) din Legea nr. 161/2003.
19. CORNOIU SABIN Consilier județean – C.J. Gorj INCOMPATIBILITATE
Se aflã în stare de incompatibilitate începând cu data de 24 aprilie 2014, întrucât exercitã simultan funcția de consilier județean în cadrul C.J. Gorj și funcția de director în cadrul aparatului propriu al Consiliului Județean Gorj (director al Serviciului Public Județean Salvamont Gorj – instituție publicã, cu personalitate juridicã, înființatã în subordinea Consiliului Județean Gorj), încãlcând, astfel, dispozițiile art. 88 alin (1) lit. c) și ale art. 91 alin. (3) teza 1 din Legea nr. 161/2003.
20. URSU CRISTIAN Consilier local – C.L. comuna Poienești, Jud. Vaslui INCOMPATIBILITATE
S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 15 decembrie 2014 – 30 aprilie 2015, întrucât a deținut simultan funcția de consilier local în cadrul Consiliului Local al Comunei Poienești, jud. Vaslui, și calitatea de angajat cu contract individual de muncã în cadrul aparatului propriu al consiliului local al comunei Poienești, încãlcând, astfel, dispozițiile art. 88 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 161/2003.
21. ZÃGAN HORAȚIU TEODOR Consilier local –  C.L. Câmpina, Jud. Prahova. CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV
În perioada deținerii calitãții de consilier local a participat la ședința Consiliului Local al Mun. Câmpina, jud. Prahova, exprimându-și votul în mod favorabil la adoptarea hotãrârii privind aprobarea ajustãrii tarifelor pentru serviciul prestat persoanelor fizice și juridice, prestate de S.C. FLORICON SALUB S.R.L. Câmpina, deși avea un interes personal în aprobarea acesteia, deoarece au fost obținute anumite beneficii pentru o societate comercialã de la care persoana evaluatã obține venituri. Astfel, au fost încãlcate dispozițiile art. 70 și art. 77 din Legea nr. 161/2003, coroborate cu cu prevederile art. 46 alin. (1) din Legea nr. 215/2011 a administraþiei publice locale ºi cu dispozițiile art. 75 lit. c) ºi art. 77 din Legea nr. 393/2004 privind Statutul aleºilor locali
22. ENE LENUȚA Consilier local  – C.L. comuna Vidra, Jud. Vrancea INCOMPATIBILITATE
Nu a respectat regimul juridic al incompatibilitãților întrucât S.C. NICO IULY COM S.R.L., societate comercialã în cadrul cãreia soțul acesteia, ENE IONEL, deține calitatea de asociat unic și funcția de administrator, a furnizat produse în valoare de 1.269 lei cãtre Comuna Vidra, încãlcând, astfel, prevederile art. 90 alin. (1) din Legea nr. 161/2003.
23. RAFTU HRISTU Consilier local – C.L. Ovidiu, Jud. Constanța INCOMPATIBILITATE
Nu a respectat regimul juridic al incompatibilitãților întrucât în perioada 21 septembrie 2012 – 08 aprilie 2014, au fost încheiate douã contracte între Primãria Orașului Ovidiu, respectiv S.C. OVI – PRESTCON S.R.L. (societate în care Consiliul Local al orașului Ovidiu deține calitatea de asociat unic) și RAFTU D. HRISTU ÎNTREPRINDERE INDIVIDUALÃ încãlcând, astfel, dispozițiile art.90 alin. (1) din Legea nr. 161/2003.
24 NEMETH ATTILA Consilier local – C.L. comuna Vînãtori, Jud. Mureș CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV ȘI PENAL:
În exercitarea funcției de consilier local, NEMETH ATTILA a participat la deliberãri și a votat în favoarea aprobãrii Hotãrârii Consiliului Local Vînãtori privind aprobarea închirierii pãșunilor disponibile aparținând domeniului public al Comunei Vînãtori;

Ulterior, între primãria comunei Vînãtori, Județul Mureș și Nemeth Attila un contract de închiriere a trei parcele de teren în suprafațã totalã de 49,66 ha, aflate în domeniul public al comunei. Astfel, interesul patrimonial obținut a fost în cuantum de 33.246,27 lei, reprezentând subvenții APIA încasate pentru suprafața de teren închiriatã în baza contractului menționat anterior.

Agenția Naționalã de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângã Judecãtoria Sighișoara în vederea verificãrii indiciilor privind posibila sãvârșire a infracțiunii de conflict de interese, prevãzutã de art. 301 din Codul Penal al României.

25. CRÎNGAȘU GHEORGHE Fost consilier local – C.L. Coșereni, Jud. Ialomița. CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV
În calitate de consilier local, acesta a participat la deliberarea ºi adoptarea Hotãrârii Consiliului Local al comunei Coșereni prin care s-a aprobat rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli al C.L. Coșereni pe anul 2012, rectificarea fiind necesarã pentru acordarea sumei de 10.000 lei pentru colectarea, tratarea și distrugerea deșeurilor de cãtre S.C. ECO EURO CAB S.R.L., CRÎNGAȘU GHEORGHE fiind administrator al societãții, încãlcând astfel prevederile art. 70 din Legea 161/2003, ale art. 46 alin. 1) din Legea 215/2001 privind administraþia publicã localã și ale art. 75 ºi 77 alin. 1) din Legea 393/2004 privind statutul aleºilor locali.

Persoanele evaluate au fost informate despre declanșarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum și drepturile de care beneficiazã – de a fi asistate sau reprezentate de un avocat și de a prezenta date sau informații pe care le considerã necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. MIU FLORIN nu a depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, în termenul prevãzut de lege, în exercitarea dreptului la apãrare.

Fapta persoanei cu privire la care s-a constatat […] încãlcarea obligațiilor legale privind conflictul de interese ori starea de incompatibilitate constituie abatere disciplinarã și se sancționeazã potrivit reglementãrii aplicabile demnitãții, funcției sau activitãții respective […]”.

„Persoana […] fațã de care s-a constatat existența conflictului de interese ori starea de incompatibilitate este decãzutã din dreptul de a mai exercita o funcție sau o demnitate public […] pe o perioadã de 3 ani de la data eliberãrii, destituirii din funcția ori demnitatea public respectivã sau a încetãrii de drept a mandatului. Dacã persoana a ocupat o funcție eligibilã, nu mai poate ocupa aceeași funcție pe o perioadãde 3 ani de la încetarea mandatului”.

Agenția Naționalã de Integritate își exercitã atribuțiile cu respectarea principiilor legalitãții, confidențialitãții, imparțialitãții, independenței operaționale, celeritãții, bunei administrãri, precum și al dreptului la apãrare.

AGENȚIA NAȚIONALÃ DE INTEGRITATE

Tags: , , , , ,

2 Responses to ANI: 25 de aleși locali incompatibili, în conflict de interese administrativ și penal, fals în declarații și infracțiuni asimilate infracțiunilor de corupție

  1. […] unui comunicat de presă al Agenției Naționale de Integritate (ANI), primarul UDMR din comuna Chichiș, județul Covasna, […]

  2. […] unui comunicat de presă al Agenției Naționale de Integritate (ANI), primarul UDMR din comuna Lemnia, județul Covasna, […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Nu rata noutățile! Conectează-te!

Send this to a friend