opinie

Cum vrea UDMR să înființeze un ținut secuiesc autonom pe modelul înființării Curții Constituționale a României

Senatorul UDMR Tanczos Barna ne-a lămurit ieri care este prevederea constituțională care ar permite înființarea unui ținut secuiesc autonom. În intervenția telefonică avută ieri la B1 TV, senatorul UDMR Tanczos Barna a invocat în repetate rânduri articolul 117 din Constituția României care ar permite legal înființarea unui ținut secuiesc autonom așa cum își dorește UDMR. Doar că după ce m-am documentat am realizat că Tanczos nu este prost, este doar mincinos.

Citește și Senatorul UDMR Tanczos Barna, fără permis; nu a acordat prioritate unor autospeciale MAI

Tanczos a susținut ieri, la B1 TV, în repetate rânduri, că proiectul legislativ privind Statutul de autonomie al așa-zisului ținut secuiesc ar fi constituțional pe actuala Constituție potrivit art. 117 care prevede la alin. 3 că „Autorităţi administrative autonome se pot înfiinţa prin lege organică” (detalii aici).

Degeaba am invocat în intervenția mea faptul că actuala Constituție nu permite ca limba maghiară să fie limbă oficială de stat nici măcar la nivel regional și degeaba i-am explicat senatorului UDMR că în România nu există, potrivit Constituției, unitatea administrativ-teritorială a regiunii (a „ținutului” în acest caz). Nu și nu și nu. Tanczos o ținea cu art. 117 „punctul 3”.

După ce m-am documentat mai bine pe subiect (Slavă Domnului am mulți prieteni avocați și profesori în drept) am ajuns la concluzia că senatorul UDMR nu este prost ci mincinos.

Citește și Justiția demontează un alt fake news propagat de UDMR: primarul din Corund nu trebuie să plătească amenda de 100.000 de euro. Demontarea unui fake news cu care UDMR și-a intoxicat propriul electorat în cazul Corund

Tanczos Barna afirmă că baza legală din Constituție care ar permite înființarea ținutului secuiesc autonom este art. 117 alin. 3 din Constituție care prevede faptul că „Autorităţi administrative autonome se pot înfiinţa prin lege organică”. Doar că acest articol constituțional nu are nicio legătură cu organizarea administrativ-teritorială a României.

Care este definiția noțiunii de autoritate administrativă autonomă? Păi o găsim O.U.G nr. 57/2019 privind Codul administrativ la art. 69 care prevede că „Autoritățile administrative autonome prevăzute la art. 51 alin. (1) sunt autorități ale administrației publice centrale a căror activitate este supusă controlului Parlamentului, în condițiile prevăzute de legile lor de înființare, organizare și funcționare și care nu se află în raporturi de subordonare față de Guvern, de ministere sau față de organele de specialitate ale acestora”. Deci, articolul invocat de Tanczos se referă la autorități ale administrației publice centrale a căror activitate este supusă controlului Parlamentului…și care nu se află în raporturi de subordonare față de Guvern. Care ar fi acestea? Acestea sunt, spre exmplu, Banca Națională, Curtea Constituțională a României, Curtea de Conturi, Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării, Serviciul Român de Informații, Serviciul de Informații Externe etc. Pe aceeași temă, la art. 71 din O.U.G. nr. 57/2019 se prevede faptul că „Numirea și eliberarea din funcție a conducerii autorităților administrative autonome se fac de către Parlament, în condițiile prevăzute de legea de înființare a acestora”. Adică, din nou, vorbim de instituții publice centrale unde conducerea este numită de Parlament, ca în cazul instituțiilor enumerate de mine mai sus.

Și uite așa ne-am lămurit care este baza legală pe care o invocă UDMR în acțiunile sale antiromânești. M-am lămurit încă odată că liderii UDMR nu sunt proști. Sunt mincinoși și parșivi și se bazează pe calitatea foarte proastă a partenerilor de dialog politic cu care negociază tot felul de chestiuni toxice pentru statul român.

Liderii UDMR au succes în intervențiile lor publice pentru că de cele mai multe ori au parte de interlocutori foarte slab pregătiți sau chiar de-a dreptul proști (nu este cazul gazdelor emisiunii de ieri de la B1 TV, Radu și Răzvan, care sunt foare bine pregătiți). Cu mine însă lucrurile stau complet altfel pentru că eu mă documentez și prezint argumente legale.

Vă invit să urmăriți înregistrarea emisiunii de aseară de la B1 TV aici.

FOTO: Agerpres

Voi ce părere aveți? Aștept comentariile voastre.

DISCLAIMER Atenție! Postați pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiți aici regulamentul: Termeni legali și Condiții

Articole similare

5 Comments

    1. Parșivitatea reprezentanților UDMR e fără margini.
      Maghiarofonii din România vor:
      1. Tinut secuiesc … Câți secui declarați la recensământ sunt?
      2. Limbă maghiară în ținutul secuiesc, unde-i limba secuilor?
      3. Autonomie pe trei județe românești fără recensământ etnic și fără referendum indiferent de ponderea populației maghiarofine în zone administrativ teritoriale românești deja delimitate teritorial (nu secuifone) după o campanie tacită 30 de ani de epurare etnică administrativă, economică, socială și lingvistică
      4. Legitimarea unui stat în stat pe teritoriul national iar pentru asta orice reacție la agresivitatea lor să fie penalizată ca xenofibie, nationalism si intoleranță, instrumente cu care ei înșiși lucrează intru maghiarizarea tuturor zonelor unde ajung in administrațiile locale

      Pe fond, deși reprezentarea lor ca organizație exclusiv etnică în parlamentul și guvernul unui stat european nu are nimic de a face cu principiile democrației și pluripartidismului doctrinar politic (nu etnic), susținuți material oficial de la bugetul statului pe care-l vor dezmembrat (și neoficial de Ungaria și Rusia) nimeni nu ia atitudine împotriva UDMR corupător ci doar împotriva corupților și vânzătorilor de țară și chiar și, mai grav, împotriva tuturor celor ce se exprimă deschis penalizând acțiunile subversive ale UDMR și ale intereselor ascunse ale revanșardismului ungar … ?!?
      A fi cetățean patriot înseamnă a-ți iubi patria iar a fi naționalist înseamnă a-ți iubi nația. Ambele trăiri identitare sunt legitime acasă în țara ta și la fel de respectabile și în sânul comunităților din afară doar că fără a aduce cea mai mică atingere celor similare ale populatiei țării gazdă.

  1. UDMR nu este doar un ONG pe criterii etnice. Este un vârf de lance, ce are în spate o entitate statala. Numai cine nu vrea nu vede asta. Primește atât fonduri, cât și suport logistic și consiliere din afara României. Încă din 1991-1992, aceasta organizație și-a infiltrat agenți de influenta la toate nivelurile puterii de stat. Asa, de ex, în învățământ au cucerit poziții, numite de ei “drepturi” inimaginabile acum 20 de ani.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back to top button