EXCLUSIV. De ce este decizia UDMR în privința simbolurilor naționale ale maghiarilor din România împotriva Constituției României. Decizie CCR pe acest subiect

March 7, 2019 •UDMR •Views: 1780

Adoptarea, cu unanimitate de voturi, de către Congresul UDMR, ce a avut loc în zilele de 22 și 23 februarie a.c., la Cluj-Napoca, a steagului roşu, alb şi verde ca simbol naţional propriu al comunităţii maghiare din România, alături de steagul Ţinutului Secuiesc, de imnul Ungariei şi de imnul Ţinutului Secuiesc, reprezintă o încălcare flagrantă a Constituției României.

Vezi și IMPLICAȚIILE deciziei UDMR în privința simbolurilor naționale ale maghiarilor din România. UDMR, subordonată total Ungariei

Protected by Copyscape

Această decizie a fost de altfel singura decizie adoptată de Congresul UDMR de la Cluj-Napoca din 22 și 23 februarie a.c. care a fost promovată pe pagina de internet a formațiunii maghiare.

Decizia UDMR este în fapt o manevră prin care UDMR, în timp ce servește intereselor Ungariei, forțează mâna Bucureștiului pentru a permite arborarea steagului secuiesc și a drapelului Ungariei pe instituțiile publice ale statului român din zonele controlate politic și administrativ de UDMR.

Este deja de notorietate faptul că pe zeci de primării din România flutură steagul secuiesc. În foarte multe primării și în consiliile județene controlate de UDMR, drapelul Ungariei și steagul secuiesc stau arborate pe fațada instituțiilor sau în incinta lor.

În ultimii ani au existat zeci de procese pierdute de primarii UDMR sau PCM prin care aceștia au fost obligați de instanțe să înlăture aceste simboluri monoetnice de pe instituțiile publice ale statului român și, în unele cazuri, să arboreze drapelul României și să amplaseze stema României pe primării (un exemplu aici).

Decizia UDMR în privința simbolurilor naționale ale comunității maghiare din România are rolul de a justifica viitoarele procese pe care UDMR le va deschide împotriva României la Curtea Europeană pentru Drepturile Omului (CEDO) dacă România nu va face pe placul UDMR în privința arborării simbolurilor naționale pe clădiri publice și în spații publice. Imediat ce România va impune litera Constituției și va bloca arborarea drapelului Ungariei și a steagului secuiesc pe clădiri publice UDMR va putea argumente în fața CEDO faptul că maghiarii din România nu sunt lăsați să-și exprime identitatea etnică în spațiul public. Dacă nu va argumenta ferm poziția sa, România riscă să fie condamnată la CEDO pentru că nu permite arborarea drapelului Ungariei pe instituțiile publice ale statului român. Ceea ce evident ar fi culmea!

Spre exemplu, în martie 2018 întreaga societate românească a fost șocată de gestul primarului UDMR din Sfântu Gheorghe, Antal Arpad, care a arborat zeci de drapele ale Ungariei pe străzile din Sfântu Gheorghe. Era pentru prima dată după decembrie 1989 când conducerea Primăriei Sfântu Gheorghe, controlată perpetuu de UDMR, apela la o astfel de recuzită pe 15 martie. Evident, gestul a fost unul menit să-i insulte pe românii din oraș și din țară, fiind vorba de anul Centenarului Mari Uniri.

Ulterior, anul acesta, în urma unei sesizări la Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării a Asociației Civice pentru Demnitate în Europa (ADEC), primarul UDMR din Sfântu Gheorghe, Antal Arpad, justifică gestul său prin faptul că în cauză nu este vorba despre drapelul Ungariei ci, atenție!, drapelul întregii națiuni maghiare. Simbolul roșu, alb și verde a fost arborat pe străzile din Sfântu Gheorghe „ca o modalitate de exprimare a identității etnice a comunității maghiare”.

Apărarea primarului UDMR Antal Arpad în fața CNCD în dosarul nr. 796/2018 în care are calitatea de pârât.

UDMR mizează deci pe faptul că o măsură coercitivă împotriva celor care arborează acest simbol pe clădiri publice sau în spațiul public va duce automat la o sancționare a României la CEDO pe motiv că nu le permite maghiarilor din România să-și manifeste identitatea etnică.

Pentru a justifica arborarea drapelului Ungariei, Budapesta a inventat drapelul civic, cel al întregii națiuni maghiare, în culorile roșu, alb și verde dar fără stemă. Acest drapel civic poate fi arborat, în viziunea Ungariei și a UDMR, pe clădiri și în spațiul public pentru că nu este drapelul oficial al Republicii Ungaria. În realitate, această ipoteză reprezintă o încercare ridicolă de a justifica arborarea drapelului Ungariei pe teritoriul României oricând și oriunde. Iar decizia UDMR de la Congresul UDMR încearcă să justifice arborarea acestui simbol pe clădirile statului român.

În realitate, simbolul roșu, alb și verde adoptat de Congresul UDMR ca simbol național al maghiarilor din România este drapelul oficial de stat al Republicii Ungaria. Acest lucru este confirmat de faptul că același simbol căruia UDMR i-a jurat credință se regăsește arborat pe zeci de instituții publice din Ungaria.

Iată câteva exemple:

Pe clădirea Primăriei orașului Ujkigyos (Bekes, Hungary), este arborat același simbol pe care primarul UDMR din Sfântu Gheorghe l-a arborat pe străzile din Sfântu Gheorghe în data de 15 martie 2018
Pe clădirea Primăriei localității Moha din Ungaria (8042 Moha, Fő u. 26. Tel: 22/596-002, Fax: 22/596-003) este arborat același simbo pe care primarul UDMR din Sfântu Gheorghe l-a arborat pe străzile din Sfântu Gheorghe în data de 15 martie 2018.

Așadar, simbolul roșu, alb și verde, fără stemă, căruia UDMR i-a jurat credință este în fapt drapelul oficial de stat al Ungariei arborat pe instituții publice din Ungaria.

Decizia adoptată la Congresul UDMR încalcă prevederile Constituției României și servește intereselor unei țări străine

Potrivit art. 12 din Constituția României, simbolurile naționale ale României față de care orice cetățean român este obligat să manifeste respect, sunt Drapelul României, Ziua naţională a României, 1 Decembrie, Imnul naţional al României, „Deşteaptă-te române” și Stema ţării şi sigiliul statului. Orice cetățean care manifestă loialitate față de simbolurile naționale ale altui stat se face vinovat de trădare națională. Acest aspect este valabil oriunde pe glob. Cetățenii unui stat sunt obligați legal să manifeste respect și loialitate față de stat și implicit față de simbolurile naționale.

UDMR a ales să vorbească în numele întregii comunități maghiare din România la congresul său și a decis că pentru maghiarii din România simbolurile Ungariei sunt pe primul loc, manifestând astfel dispreț la adresa Constituției României și acționând într-un mod care este catalogat în orice cancelarie europeană drept trădare națională.

Această decizie a Congresului UDMR încalcă flagrant Constituția României și dacă ne raportăm la o decizie a Curții Constituționale a României (CCR) din 2014.

În 2014, CCR s-a pronunțat prin Decizia nr. 80/16.02.2014 (documentul aici) cu privire la proiectul legislativ privind revizuirea Constituției. La acea dată CCR avea următoarea componență: Augustin Zegrean – preşedinte, Valer Dorneanu – judecător, Toni Greblă – judecător, Petre Lăzăroiu – judecător, Mircea Ştefan Minea – judecător, Daniel Marius Morar – judecător, Mona-Maria Pivniceru – judecător, Puskás Valentin Zoltán – judecător, Tudorel Toader – judecător.

Prin articolul unic pct. 11 din propunerea legislativă de revizuire a Constituţiei se introducea un nou alineat, alin.(41), în structura art.12 din Constituţie, având următorul cuprins: „Minorităţile naţionale pot folosi în mod liber, în spaţiul public şi privat, propriile simboluri care reprezintă identitatea lor etnică, culturală, lingvistică şi religioasă”.

Cu privire la utilizarea simbolurilor proprii ale minorităților naționale în spațiul public și privat, CCR a decis următoarele:

Curtea reține că dispoziţiile alin.(41 ), nou introdus, privesc simbolurile proprii ale minorităţilor naţionale, iar nu „simboluri naţionale”, astfel încât nu își pot găsi locul în structura art.12 din Constituţia României, ci, eventual, în structura art.6, referitor la Dreptul la identitate. În această din urmă situaţie, sar impune însă completarea textului, în sensul precizării faptului că folosirea propriilor simboluri ale minorităților naționale nu se poate realiza decât împreună cu simbolurile naționale ale statului român.

Acceptarea tezei contrare, în sensul introducerii acestui text în structura art.12 din Constituție, ar însemna acceptarea ideii că şi simbolurile proprii ale minorităţilor naţionale ar constitui „simboluri naţionale”. Astfel, față de modul de redactare a alin.(41 ) şi în lipsa unei precizări exprese a obligaţiei de însoţire a simbolurilor proprii de către cele naţionale, se înţelege că minorităţile naţionale au un drept de opţiune între folosirea simbolurilor proprii şi a celor naţionale ale statului român.

În consecință, cu majoritate de voturi, Curtea constată neconstituționalitatea completării art.12 din Constituție cu un nou alineat, alin.(41 ), referitor la utilizarea simbolurilor proprii ale minorităților naționale, întrucât aduce atingere caracterului național al statului român, încălcând astfel limitele revizuirii prevăzute de dispoziţiile art.152 alin.(1) din Constituţie”.

Așadar, CCR a decis foarte clar faptul că simbolurile proprii ale minorităților etnice din România nu pot fi utilizate pe teritoriul României fără simbolurile naționale al statului român. Oricine procedează altfel se face vinovat de o încălcare flagrantă a Constituției și de un act de trădare națională.

FOTO: Kelemen Hunor la Congresul UDMR de la Cluj-Napoca, Facebook.com

Voi ce părere aveți? Aștept comentariile voastre.

Tags: , , , , ,

Voi ce părere aveți? Aștept comentariile voastre.

DISCLAIMER Atenție! Postați pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiți aici regulamentul: Termeni legali și Condiții

7 Responses to EXCLUSIV. De ce este decizia UDMR în privința simbolurilor naționale ale maghiarilor din România împotriva Constituției României. Decizie CCR pe acest subiect

  1. Tania Panaitescu says:

    In contra revizionismului maghiar! România este stat național independent indivizibil// orice personalitate politică jură pe steagul României fidelitate și respect față de instituțiile țării noastre.
    UDMR/ o formațiune etnică a maghiarilor// se raportează în fapt la statul Român/ nu este o prelungire a Ungariei în România.
    .

  2. Gheorghe Amfion says:

    Am facut o sesizare pentru un dosar penal pe numele lui Tamas Sandor si a avut un traseu comic: Bucuresti, Parchetul de pe langa Curtea de Apel Brasov, Parchetul de pe langa Tribunalul Sfantu Gheorghe, Parchetul de pe langa Tribunalul Targu Secuiesc. Cred ca ajunge chiar pe biroul lui Tamas Sandor, Presedintele Consiliului Judetean Covasna, cu mentiunea: “Imparate, ocupa-te de el (dosar), ca despre tine-i vorba”. Imparatul va spune: “Bine, ma ocup. Dar unde-i comisionul?”

  3. Gheorghe Amfion says:

    In penal esti cu adevarat eficient, in civil esti ca un caine legat de gard.

  4. Gheorghe says:

    UDMR nu va deschide proces împotriva României la Curtea Europeană pentru Drepturile Omului (CEDO), cat timp pretentiile lor incalca Constitutia Romaniei si Deciziile CCR. Treci pe penal. Model de cerere in penal:
    Catre: Ministerul Public
    Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie
    B-dul Libertăţii nr.12, Sector 5
    050706 Bucureşti
    Stimate D-le Procuror General,
    Subsemnatul , CNP: , domiciliat in , in temeiul dispozitiilor art. 289 din Codul de procedura penala, art. 54 alin.(1) si art. 55 alin.(1) din Constitutia Romaniei, in calitate de cetatean român si persoană fizică vătămată, vă aduc la cunostintă că presedintele UDMR, Kelemen Hunor, infaptuieste in spatiul public din Romania actiuni care intra sub incidenta art. 394 Noul Cod Penal, a art.30 alin.(7), art. 40 alin.(2) din Constitutia Romaniei.
    In fapt, Kelemen Hunor a fost reales in functia de presedinte al UDMR la Congresul 14 UDMR de la Cluj din 23.02.2019, cand s-a adoptat “Hotararea privind simbolurile nationale ale comunitatii maghiare din Romania” prin care simbolul naţional al comunităţii maghiare din Romania este steagul Ungariei si imnul naţional al comunităţii maghiare din Romania este imnul Ungariei, ceea ce, conform Deciziei CCR nr.80/2014 in vigoare din 7 aprilie 2014, „aduce atingere caracterului naţional al statului român”.
    Kelemen Hunor stia de Decizia CCR nr.80/2014, pentru ca a comentat in legatura cu aceasta la intalnirea cu Viktor Orban, premierul Ungariei, din mai 2014 de la Satu Mare, cand UDMR se pregatea pentru alegerile europarlamentare din acel an, a se vedea articolul atasat de pe adevarul.ro: “Viktor Orban si Kelemen Hunor se intalnesc joi la Satu Mare, pentru a discuta despre europarlamentare”. Comentariul: “Curtea Constitutionala a exprimat, la analiza proiectului de revizuire a Constitutiei, opinii care nu tin de competenta sa.”(?)
    Contrar prevederilor Legii 75/1994, a normelor sale de aplicare stabilite prin HG 1157/21.11.2001 si a Deciziei CCR nr. 80/2014, care statueaza ca legea permite minorităţilor naţionale să folosească simbolurile proprii ale organizaţiilor care le reprezintă, aceste simboluri nu pot fi naţionale şi trebuie folosite public doar însoţite de simbolurile naţionale ale statului român, se constata din imaginea de la intalnirea Kelemen Hunor cu Viktor Orban ca in spatele lor apar doar steagurile asa-zisului “Tinut Secuiesc” si al Ungariei. Drapelul national al Romaniei este absent.
    Potrivit legii (Norma de aplicare a legii 75/1994, art. 24, al. 2), constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă (2.500-5.000 lei) nerespectarea prevederilor Legii 75/1994 (art. 16) privind intonarea imnului altor state şi (art. 6) arborarea drapelului altui stat cu alte ocazii decât cele prevăzute de lege. Amenzile se aplică oricărei persoane fizice sau juridice vinovate de săvârşirea contravenţiei.
    “Hotararea privind simbolurile nationale ale comunitatii maghiare din Romania” din 23.02.2019 are implicatii de subordonare totala a UDMR catre un stat strain, Ungaria in cazul de fata. Acest fapt intra clar sub incidenta art. 394 Noul Cod Penal, a art.30 alin.(7), art. 40 alin.(2), art. 54 din Constitutia Romaniei, iar implicatiile sunt analizate intr-un articol explicativ: https://www.dantanasa.ro/implicatiile-deciziei-udmr-in-privinta-simbolurilor-nationale-ale-maghiarilor-din-romania-udmr-subordonata-total-ungariei/ .
    Trădarea este sanctionata in art. 394 Noul Cod Penal:
    Fapta cetăţeanului român de a intra în legătură cu o putere sau cu o organizaţie străină ori cu agenţi ai acestora, în scopul de a suprima sau ştirbi unitatea şi indivizibilitatea, suveranitatea sau independenţa statului, prin:
    b) subminare economică, politică sau a capacităţii de apărare a statului;
    c) aservire faţă de o putere sau organizaţie străină;
    d) ajutarea unei puteri sau organizaţii străine pentru desfăşurarea unei activităţi ostile împotriva securităţii naţionale, se pedepseşte cu închisoarea de la 10 la 20 de ani şi interzicerea exercitării unor drepturi.
    Deci, “presedintele legitim” al comunităţii maghiare din România, Kelemen Hunor, “uită” că „România este patria comună şi indivizibilă a tuturor cetăţenilor săi”, inclusiv a celor de etnie maghiară (Constituţia României, Art. 4 al. 2), iar simbolurile naţionale ale României – tricolorul albastru-galben-roşu, imnul „Deşteaptă-te, române”, şi Ziua Naţională de 1 Decembrie sunt simbolurile naţionale ale tuturor cetăţenilor României, inclusiv ale celor de etnie maghiară.
    UDMR sau orice alt „reprezentant legitim” sau nelegitim al comunităţii maghiare din România nu pot să schimbe aceste simboluri şi să adopte altele pentru şi în numele acestei comunităţi, fara sa se plaseze astfel in afara legilor si cadrului constitutional din România.
    In drept, art. 394 Noul Cod Penal, Constitutia Romaniei, Legea 75/1995, HG 1157/2001, Decizia CCR 80/2014.
    Atasez ca probe:
    -“ Hotararea privind simbolurile nationale ale comunitatii maghiare din Romania” din 23 februarie 2019 de la Congresul 14 al UDMR de la Cluj;
    – articol explicativ “Viktor Orban si Kelemen Hunor se intalnesc joi la Satu Mare, pentru a discuta despre europarlamentare”;
    – Decizia CCR nr. 80/2014;
    Va rog sa deschideti un dosar penal pentru tradare in legatura cu faptele semnalate in prezenta sesizare.
    Astept raspunsul dvs. in conformitate cu prevederile OG 27/2002.
    Cu stima, ….03.2019

    • Gheorghe says:

      Mi-a venit si raspunsul de la Parchetul de pe langa Tribunalul Targu Secuiesc via Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie: “Din plangerea petentului se intelege ca nu este de acord cu alegerea dlui Kelemen Hunor in functia de presedinte al UDMR la Congresul 14…”. Adica, la misto.

  5. George says:

    Corect! Zic cã trebuie expulzat imediat din România oricine care bu depune jurãmânt solemn pe simbolurile nationale asa cum acelea sunt descrise în Constitutie. Dar si aceia care folosesc simbolurile nationale ale altor tãri.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Send this to a friend
Salutare! Cred că asta te-ar putea interesa: "EXCLUSIV. De ce este decizia UDMR în privința simbolurilor naționale ale maghiarilor din România împotriva Constituției României. Decizie CCR pe acest subiect"! Acesta este linkul: https://www.dantanasa.ro/exclusiv-de-ce-este-decizia-udmr-in-privinta-simbolurilor-nationale-ale-maghiarilor-din-romania-impotriva-constitutiei-romaniei-decizie-ccr-pe-acest-subiect/