EXCLUSIV. Decizia CNCD în cazul scandalului „Kaufland Odorheiu Secuiesc”, luată cu încălcarea FLAGRANTĂ a legii

September 7, 2017 • Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării • Views: 962

Consiliul pentru Combaterea Discriminării a anunțat că în cazul bărbatului care ar fi fost refuzat să fie servit de o vânzătoare, angajată a magazinului Kaufland din Odorheiu Secuiesc, pe motiv că nu vorbea limba maghiară, nu se întrunesc elementele constitutive ale faptei de discriminare directă, transmite ActiveNews

Vezi și ANALIZĂ. Scandalul declanşat la Kaufland Odorheiu Secuiesc, doar vârful aisbergului

„Colegiul director al Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării, întrunit în ședința de soluționare a petițiilor în data de 06.09.2017, a soluționat autosesizarea nr. 4A/2017, având ca obiect posibile fapte de discriminare aduse la cunoștința publicului prin difuzarea la data de 31 august 2017 – pe contul vloggerului cu numele „Milițianul” de pe pagina de internet www.youtube.com  – unei înregistrari video în care se relatează refuzul accesului la serviciile oferite de magazinul Kaufland din Odorheiu Secuiesc, din cauza faptului că solicitantul este de naționalitate română și vorbește doar limba română”, anunță într-un comunicat CNCD, conform Adevărul citat de ActiveNews.

Oficialii au susținut, totodată, că autorul filmului nu a respectat regulile etice ale testării ce țin de corectitudinea dovezilor: „Prin publicarea filmului testării s-a generat în societate o instigare la ură pe criteriul apartenenței etnice, săvârșită prin răspândirea unor informații incomplete sau false”, susțin cei de la CNCD.

Vezi și DECLARAȚII INCALIFICABILE ale liderului UDMR Covasna. O instituție a statului este comparată cu Ku Klux Klan

„Raportat la cele constatate, Colegiul director a hotărât în unanimitate următoarele: 1. fapta prezentată prin filmul din speță nu întrunește elementele constitutive ale discriminării directe, lipsește tratamentul diferențiat și nu există un raport de cauzalitate între criteriul invocat și fapta; 2. condamnă public orice comportament de incitare la ură pe criteriul apartenenței etnice, săvârșită prin răspândirea de informații incomplete sau false, prin exploatarea prejudecăților din societatea din România, având ca scop sau efect tensionarea relațiilor interetnice; 3. recomandă părții reclamate și tuturor agenților economici să adopte măsuri pentru a asigura cunoașterea limbii oficiale a statului la un nivel rezonabil de către angajații care au în fișa postului sarcini ce țin de deservirea clienților; 4. se va comunica o copie a hotărârii părții reclamate.”, încheie Colegiul director al Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării.

Nota mea: Nu este deloc surprinzător faptul că președintele Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării, Csaba Asztalos Ferenc, membru UDMR și susținător înfocat al propagandei autonomiste maghiare, încearcă să pună capac unui scandal care, dacă nu dovedește măcar ridică semne de întrebare cu privire la un comportament șovin, plin de ură antiromânească, nu doar al unor angajați Kaufland ci și al unor cetățeni din Odorheiul Secuiesc care au pretenția ca cei care vin în zonă să vorbească limba maghiară. Doar că în graba aceasta de a pune capac scandalului, CNCD a încălcat art. 20 alin. 4 din O.G. nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare care prevede faptul că „Colegiul director al Consiliului dispune măsurile specifice constatării existenței discriminării, cu citarea obligatorie a părților. Citarea se poate face prin orice mijloc care asigură confirmarea primirii. Neprezentarea părților nu împiedică soluționarea sesizării”. Părțile nu au fost citate, așa cum prevede în mod obligatoriu legea. Mai mult, decizia CNCD este nulă din punct de vedere juridic de vreme ce CNCD nu a stabilit mai întâi, dincolo de orice urmă de îndoială, că faptele au existat sau nu. Ca atare, CNCD s-a amestecat în mod stupid și ilegal într-un scandal public și a emis o decizie, pe brânci, peste noapte, foarte rapid.

Ca cetățean care așteaptă luni de zile o decizie a CNCD în cazuri pe care le sesizez acestei instituții pot să afirmă cu tărie faptul că modul foarte rapid în care s-a mișcat CNCD în acest caz, emițând o decizie peste noapte, probează odată în plus reaua-credință a conducerii CNCD. Atunci când sunt sesizate fapte de discriminare în care românii sunt victime CNCD analizează luni de zile petițiile. În schimb, când a fost vorba să pună capac unui scandal care ridică semne de întrebare cu privire la șovinismul maghiar, angajații CNCD au lucrat și noaptea pentru a emite o decizie.

FOTO: Președintele CNCD, Csaba Asztalos Ferenc, dolce-sport.ro

Voi ce părere aveți? Vă aștept comentariile.

Tags: , , ,

3 Responses to EXCLUSIV. Decizia CNCD în cazul scandalului „Kaufland Odorheiu Secuiesc”, luată cu încălcarea FLAGRANTĂ a legii

  1. Marius Sebastian says:

    Exact dl Tanase, s-a produs inca un val de ura la nivel intre romani si secui inutil, din partea unora care traiesc din invrajbire, pe fondul unui incident izolat. Ca unguroaica n-a vrut sa vorbeasca romaneste este grav, dar si atitudinea de marlan a cumparatorului e de condamnat.
    Acum sunt in Brasov si sunt claxonat si injurat de veneticii pripasiti prin zona pe motiv ca am numere la masina de CV ! Cand o sa invatati ca cel mai mare dusman e tot romanul.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Nu rata noutățile! Conectează-te!

Send this to a friend