EXCLUSIV. ACT DE TRĂDARE NAȚIONALĂ. În anul Centenarului Marii Uniri, PSD și ALDE se pregătesc să oficializeze LIMBA MAGHIARĂ în prefecturi și deconcentrate

June 22, 2018 • Camera Deputatilor • Views: 1931

În anul Centenarului Marii Uniri coaliția de guvernare, formată din Partidul Social Democrat și Partidul Alianța Liberalilor și Democraților, face noi concesii legislative UDMR. Aceste concesii legislative pot fi considerate adevărate acte de trădare națională pentru că reprezintă în fapt noi pași legislativi în favoarea oficializării limbii maghiare în Transilvania și a realizării mult visatei autonomii teritoriale pe criterii etnice a așa-zisului ținut secuiesc susținută de UDMR și Ungaria.

Vezi și Memoriu privind retrocedările ilegale din Transilvania adresat Preşedinţiei, Guvernului și Parlamentului

Deși ne aflăm în anul Centenarului Marii Uniri, când ar trebui să sărbătorim un veac de suveranitate națională și un secol de la realizarea visului național al unirii tuturor românilor, actuala coaliție care guvernează România face o serie întreagă de concesii legislative în favoarea UDMR ce pot fi considerate adevărate acte de trădare națională.

Liderul PSD, Liviu Dragnea, și cel al ALDE, Călin Popescu-Tăriceanu, acționează fără niciun scrupul în favoarea UDMR și a Ungariei, oficializând limba maghiară în sistemul administrativ central al statului român. Fără nicio consultare publică și în spatele ușilor înschise, Dragnea și Tăriceanu cedează în fața UDMR de parcă ne-am afla la masa negocierilor în urma unui război pe care România l-a pierdut.

Codul administrativ adoptat la Senat oficializează limba maghiară pe ușa din dos

În privința utilizării limbii maghiare în administrația publică, proiectul Codului administrativ, adoptat de Senat în data de 11 iunie a.c. și aflat acum la Camera Deputaților, camera decizională, oficializează limba maghiară în prefecturi și serviciile publice deconcentrate. Deși fac parte din administrația publică centrală a statului, prefecturile și deconcentratele vor fi obligate să permită utilizarea limbii maghiare.

În prezent, cetățenii aparținând minorităților naționale pot utiliza limba maternă doar în raportul cu autoritățile administrației publice locale, instituțiile publice aflate în subordinea acestora, organismele prestatoare de servicii publice și de utilitate publică de interes local sau județean. Noutatea adusă de Codul administrativ vine din adoptatea art. 94 alin 1 care prevede faptul că „În unitățile/subdiviziunile administrativ-teritoriale, în care cetățenii aparținând minorităților naționale au o pondere de peste 20% din numărul locuitorilor, autoritățile administrației publice locale, instituțiile publice aflate în subordinea acestora, organismele prestatoare de servicii publice și de utilitate publică de interes local sau județeanprecum și prefecturile, serviciile publice deconcentrate, au obligația să asigure în raporturile cu aceștia, folosirea limbii minorității naționale respective, în conformitate cu prevederile Constituției, ale prezentului Cod și ale tratatelor internaționale la care România este parte”.

Astfel, prefecturile și serviciile publice deconcentrate vor fi obligate acum să asigure cetățenilor aparținând unei minorități naționale dreptul de a utiliza limba maternă în instituțiile publice ale administrației publice centrale. Practic, în condițiile prezentului proiect adoptat deja de Senat, limba oficială de stat va fi dublată la nivelul administrației publice centrale a statului de alte limbi, în speță limba maghiară, care va avea de jure același statut cu limba oficială de stat. De vreme ce limba maghiară va putea fi utilizată în instituțiile administrației publice centrale, e doar o chestiune de timp până când limba maghiară va putea fi utilizată în ministere, agenții etc. ca limbă oficială de stat.

Vezi și EXCLUSIV. ACT DE TRĂDARE DE NEAM. Proiectul legislativ care oficializează LIMBA MAGHIARĂ în sănătate, adoptat și de Camera Deputaților

Mai mult decât atât, tot la propunerea UDMR se elimină pragul procentului de 20% a ponderii minorității pentru utilizarea limbii maghiare în prefecturi și serviciile publice deconcentrate. La art. 94 alin. 2 forma adoptată la Senat și înaintată la Cameră prevede faptul că „Autoritățile și instituțiile publice, precum și celelalte entități juridice prevăzute la alin.(1), prin hotărârea organelor lor deliberative sau de conducere pot decide asigurarea folosirii limbii minorităților naționale în unitățile administrativ-teritoriale în care cetățenii aparținând minorităților naționale nu ating ponderea prevăzută la alin(1)”. Practic, spre exemplu, dacă un prefect sau un șef de serviciu deconcentrat UDMR este numit într-un județ unde sunt 5% etnici maghiari el poate decide să permită utilizarea limbii maghiare în instituție chiar dacă pragul de 20% nu este atins. Acest articol din Codul administrativ va fi baza legală a unui șantaj fără limite pe care UDMR îl va practica în acele zone în care nu are o pondere de 20% sau nu controlează instituțiile. De menționat și faptul că UDMR a mai încercat, fără un rezultat favorabil, să obțină legiferarea acestei prevederi și anul trecut prin modificarea Legii nr. 215/2001 a administrației publice locale (detalii aici).

La propunerea UDMR, Codul administrativ adoptat de Senat cu votul senatorilor PSD și ALDE și înaintat acum spre adoptare la Camera Deputaților va introduce pentru prima dată în România obligativitatea ca instituțiile publice să aibe formulare în limba maghiară. Astfel, potrivit art. 195 alin. 2 din Codul administrativ „În unitățile administrativ-teritoriale în care cetățenii aparținând unei minorități naționale au o pondere de peste 20% din numărul locuitorilor, în raporturile lor cu autoritățile administrației publice locale și entitățile prevăzute la art. 94 alin. (1), cu aparatul de specialitate și organismele subordonate acestora, aceștia se pot adresa, oral sau în scris, și în limba minorității naționale respective și primesc răspunsul atât în limba română, cât și în limba minorității naționale respective” iar potrivit art. 195 alin. 3 din Codul administrativ „În scopul exercitării dreptului prevăzut la alineatul (2), autoritățile publice și entitățile prevăzute la art. 94 alin. (1) au obligația să pună la dispoziția cetățenilor aparținând unei minorități naționale formulare și texte administrative de uz curent și în limba lor maternă”.

Utilizarea limbii maghiare în spațiul public devine obligatorie pentru prefecturi și serviciile publice deconcentrate care sunt acum obligate, potrivit art. 195 alin. 6 să asigure „inscripționarea denumirii localităților, a străzilor, a piețelor si a parcurilor, a denumirii instituțiilor publice de sub autoritatea lor, precum și afișarea anunțurilor de interes public și în limba minorității naționale respective, în condițiile prevăzute la alin. (2)”.

Evident, la propunerea UDMR din Codul administrativ nu putea lipsi nici prevederea legală care va obliga prefecturile și serviciile publice deconcentrate să angajeze vorbitori de limba maghiară, pe modelul Legii nr. 215/2001 a administrației publice locale. Astfel, potrivit art. 195 alin. 5 din Codul administrativ aflat spre adoptare la Camera Deputaților „În condițiile prevăzute la alin. (2), în posturile care au atribuții privind relații cu publicul sunt încadrate și persoane care cunosc limba minorității naționale respective”. Acest articol de lege va fi utilizat de un prefect sau un director de serviciu deconcentrat susținut de UDMR să-i epureze etnic pe românii din instituție, tot așa cum același articol din Legea administrației publice locale a permis primarilor și președinților de consilii județene UDMR să-i epureze etnic pe români din instituțiile pe care le conduc (exemple aici, aici, aici și aici).

În mod inexplicabil și contrar convențiilor internaționale semnate de România, limba maghiară devine pe vecie obligatorie în sistemul administrativ românesc datorită efectelor art. 602 din Codul administrativ, care consfințește practic limba maghiară ca limbă oficială în prefecturi și deconcentrate. Astfel, potrivit art. 602 alin. 1 „Prevederile art.97, art.135 alin.(5), art.138 alin.(2), art.195 alin.(2)-(6), art.198 alin.(3) şi ale art.199 alin.(3) sunt aplicabile şi în cazul în care, din diferite motive, după intrarea în vigoare a prezentului Cod, ponderea cetăţenilor aparţinând unei minorităţi naţionale scade sub procentul prevăzut la art.94”. Practic, chiar dacă ponderea comunității minoritare (evident este vorba de cea maghiară) scade sub pragul de 20% prevederile legislative legate de utilizarea limbii maghiare în prefecturi și deconcentrate rămân în vigoare.

Concesiile făcute de PSD și ALDE în privința oficializării limbii maghiare în Transilvania nu au nicio limită în proiectul Codului administrativ aflat la Camera Deputaților. În afara tuturor prevederilor la care am făcut referire mai sus, Anexa 1 privind Procedura de organizare și publicare a monitoarelor oficiale ale unităților/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, în format electronic din Codul administrativ prevede la art. 2 alin. 4 faptul că „În cazul unităților administrativ-teritoriale în care cetățenii aparținând unei minorități naționale, au o pondere de peste 20% din numărul locuitorilor din unitatea administrativ-teritorială respectivă, având dreptul de a folosi limba maternă în raporturile cu autoritățile administrației publice locale, prevederile art.1 se aplică în mod corespunzător, în sensul că eticheta „MONITORUL OFICIAL LOCAL”, cu tot ce incumbă structura detaliată a acesteia, se asigură atât în limba română, cât și în limba minorității naționale respective, cu toate particularitățile specifice acesteia, identic egale atât din punct de vedere juridic, cât și din cel al dimensiunii caracterelor textelor”. Limba maghiară devine astfel o limbă oficială de stat cu caracter regional.

Dacă va fi adoptată și la Camera Deputaților în prezenta formă, prezenta modificare legislativă va constitui baza lagală a oficializării limbii maghiare în România, de vreme ce limba maghiară va avea același statut cu limba oficială de stat, limba română, în interiorul aparatului administrativ central al statului român.

Județul, organizat etnic

La propunerea UDMR, art. 101 din Codul administrativ introduce noțiunea de „etnie” ca bază a unității administrativ teritoriale: „Judeţul este unitatea administrativ-teritorială alcătuită din comune, oraşe şi, după caz, municipii în funcţie de condiţiile geografice, economice, sociale, etnice şi de legăturile culturale şi tradiţionale ale populaţiei, declarat ca atare prin lege”. Se pun astfel bazele legale ale autonomiei teritoriale pe criterii etnice a așa-zisului ținut secuiesc.

Fișa proiectului de lege și forma adoptată la Senat pot fi consultate aici. Forma finală cu amendamentele depuse la Camera Deputaților poate fi consultată aici Anexa 1 amendamente admise. Camera Deputaților este cameră decizională în acest caz.

Dacă ai ajuns până aici îți recomand și analiza publicației Adevărul pe acest subiect aici.

FOTO: agerpres.ro

Voi ce părere aveți? Aștept comentariile voastre.

Protected by Copyscape

Tags: , , , , , , , , , , ,

7 Responses to EXCLUSIV. ACT DE TRĂDARE NAȚIONALĂ. În anul Centenarului Marii Uniri, PSD și ALDE se pregătesc să oficializeze LIMBA MAGHIARĂ în prefecturi și deconcentrate

  1. Radu Gicu says:

    Doar atât; ma rog la Creator,la Univers la tot ce este putere supraomeneasca ca pe acești psd-isti si ALDE,simpatizanții lor si votanții lor să fie chinuiți și tot raul din lume să se abată pe familiile lor,pe copiii lor si toată agoniseala sa se ducă pe apă sambetii.
    TREBUIE FACUT CEVA F REPEDE. NU TREBUIE SĂ LĂSĂM SA SE ÎNTÂMPLE ASA CEVA!

  2. Gheorghe Ion says:

    Pregatesc un dosar pentru dizolvarea UDMR prin TMB.
    Cati dintre voi vor depune cereri de interventie principala sau accesorie in aceasta cauza? Cati vor plati un timbru judiciar de 20 lei sau vor dona sume pentru plata unuo avocat? Astept raspunsuri concrete, daca va implicati la amfionconstructorul@gmail.com, nu doar la nivel de discutii pe internet.

    • Radu Gicu says:

      Da,eu voi face tot ce-mi sta în putere sa nu mai văd acest UDMR. Si sa nu se ajungă la oficializarea limbii maghiare.

  3. cornel says:

    AM GASIT O CHESTIE INTERESANTA CEVA VREME IN URMA: DE CE SE FAC ALEGERI IN ROMANIA ? ….raspuns:CA SA VEDEM CU CINE GUVERNEAZA UDMR; iar faptul ca ungurii jupanesc se poate observa pe toate gardurile din BUCURESTI unde sunt anunturi de genul”Vizitati Budapesta”;
    SI CULMEA ….CULMILOR GUVERNEAZA ROMANIA DIN 89 INCOACE DAR NIMENI ABSOLUT NIMENI NU OBSERVA, DE PARCA AR FI INVIZIBILI
    chestia cu tradatorii e chiar simpatica, in Romania tradatorii sunt ingropati cu onoruri militare, si li se acorda mare cinste(ex ultimii doi monarhi ai Romaniei si cei din fiefurile lor)

  4. Mariana Cristescu says:

    Nu în Anul Centenarului, ci din totdeauna, mai ales după 1989, au spus clar că îşi doresc oficializarea Limbii maghiare. Este unul dintre punctele programului politic al UDMR. Problema este NU că EI AU CERUT, ci că guvernele româneşti postdecembriste le-au promis, la ceas de taină, că le vor satisface toate dorinţele, în schimbul voturilor maghiarimii. Aşa au obţinut şi ce n-au visat!!! Nu-i prost cine cere, ci acela care dă!

  5. Constantin says:

    Se pare ca dragnea iese din joc in curand…
    SRI sa se sesizeze, caci siguranta Romaniei este in joc !

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Nu rata noutățile! Conectează-te!

Send this to a friend